Pašvadīta mācīšanās ar video sižetu palīdzību mērķtiecīgai vārdu krājuma pilnveidei vācu valodā vidusskolas klasēs
Author
Levāne, Maija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliniece, Dace
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma ir „Pašvadīta mācīšanās ar video sižetu palīdzību mērķtiecīgai vārdu krājuma pilnveidei vācu valodā vidusskolas klasēs” (Use of Videos in Autonomous Learning for Purposeful Vocabulary Improvement in the German Language for Secondary Students). Temata izvēli un aktualitāti noteica nepieciešamība nodarboties ar tādu jautājumu risināšanu, kas palīdzētu rast paņēmienus un stratēģijas, kā vārdu krājumu apgūt maksimāli pietuvinātu dabiskajam tā lietošanas kontekstam. Pētījuma mērķis bija izstrādāt instrumentāriju/instrumentu, kā leksikas apguves nolūkos attālinātā mācību procesa laikā vācu valodas mācību stundā visefektīvāk strādāt ar video sižetu. Šī mērķa īstenošanai tika formulēti vairāki uzdevumi. Galvenie uzdevumi bija zinātniskās, metodiskās un didaktiskās literatūras apguve, mācību materiālu, uzdevumu un metožu izvērtēšana, (tiešsaistes) stundu darba organizēšana, izmantojot video sižetus, kā arī skolēnu pašvadītās mācīšanās kapacitātes novērtēšana. Pētījuma sākumā tika izvirzīta hipotēze, kas darba gaitā guva apstiprinājumu, proti: iekļaujot svešvalodu stundās piemērotus fragmentus no attiecīgai valodas telpai piederīgās dzīves realitātes, ar video sižetu palīdzību tiek panākta stimulējoša vide ne tikai klausīšanās prasmes un leksikas apguvei, bet praktiski visu komunikatīvo prasmju attīstīšanai un plašāk valodas izpratnei kā tādai. Darbs satur divas daļas – teorētisko un praktisko, nobeigumā iekļauti secinājumi un literatūras norādes, kā arī pievienoti vairāki pielikumi. The theme of the graduation paper is „Use of Videos in Autonomous Learning for Purposeful Vocabulary Improvement in the German Language for Secondary Students” (Pašvadīta mācīšanās ar video sižetu palīdzību mērķtiecīgai vārdu krājuma pilnveidei vācu valodā vidusskolas klasēs). The choice and relevance of the theme was determined by the need to solve teaching issues to find techniques and strategies for learning vocabulary possibly close to its native use in context. The aim of the paper was to design a tool for efficient acquisition of German lexicon in conditions of distant learning by using videos. The author defined several tasks in order to reach the aim. The tasks included studying scientific, methodical and didactic literature, assessing of video materials, exercises and methods, planning and organizing online lessons for developing listening skills, as well as assessing students` capacity of autonomous learning. The author`s hypothesis of research was proved during research work period. Including relevant video excerpts from real life situations of the given language creates stimulating environment not only for vocabulary improvement, but also benefits to listening and communicative skills as well as overall language competence. The paper consists of a theoretical and a practical part, a conclusion which contains the author`s observations and conclusions, a list of literature sources and several appendixes.