6 - 7 gadus vecu bērnu kognitīvās attīstības veicināšana projektu metodē Redžio Emīlija pieejā
Author
Izmailova, Kitija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autors: Kitija Izmailova Bakalaura darba zinātniskais vadītājs: Asoc. prof. Dr. paed. Ineta Helmane Bakalaura darba nosaukums: 6 – 7 gadus vecu bērnu kognitīvās attīstības veicināšana projektu metodē Redžio Emīlija pieejā. Bakalaura darba mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt 6 – 7 gadus vecu bērnu kognitīvo attīstību veicinošos faktorus projektu metodē Redžio Emīlija pieejā. Bakalaura darba struktūra: Bakalaura darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Darba apjoms ir 64 lapaspuses, to skaitā 11 tabulas un 5 attēli. Izmantoti 54 literatūras avoti. Darbam pievienoti 5 pielikumi. Teorētiskajā daļā aplūkota Redžio Emīlija pieejas un projektu metodes būtība. Apskatītas vairāku teorētiķu un pedagogu teorijas par kognitīvo attīstību dažādos vecumposmos un to saikni ar smadzeņu darbību, kā arī aprakstīti kognitīvo attīstību veicinošie faktori projektu metodē Redžio Emīlija pieejā. Empīriskajā daļā pētīta piecu 6 – 7 gadus vecu bērnu kognitīvā attīstība Redžio Emīlija pieejas pirmsskolā, kas mācību procesu īsteno, izmantojot projektu metodi. Bērnu kognitīvās prasmes tika salīdzinātas pirms un pēc darba autora izstrādātā kognitīvās attīstības veicināšanas plāna realizēšanas pirmsskolā. Author of bachelor thesis: Kitija Izmailova Scientific supervisor of bachelor thesis: Asoc. prof. Dr. paed. Ineta Helmane The subject of bachelor thesis: Promotion of 6 – 7 year old pupils cognitive development through project method in Reggio Emilia approach. Objective of bachelor thesis: Theoretically and practically study the factors promoting 6 – 7 year old pupils cognitive development in the project method in Reggio Emilia approach. Structure of bachelor thesis: The bachelor thesis consists of a theoretical and an empirical part. Thesis consists of 64 pages, including 11 tables, 5 figures. 54 literature sources are used. 5 appendices are attached to the thesis. The theoretical part deals with the essence of Reggio Emilia approach and project method. The theories of several theorists and educators about cognitive development at different ages and their connection with brain function are considered, as well as the factors promoting cognitive development in the project method in Reggio Emilia approach are described. The empirical part includes studies of five 6 – 7 year old pupils cognitive development in the Reggio Emilia preschool, which implements the learning process using the project method. Pupils cognitive skills were compared before and after the implementation of the cognitive development promotion plan developed by the author in preschool.