Pētniecisko prasmju apguve pamatizglītībā ķīmijā attālinātā mācību procesā
Author
Rudušs, Armands
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gaile, Ilze
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Pētniecisko prasmju apguve pamatizglītībā ķīmijā attālinātā mācību procesā. Rudušs. A., darba vadītāja Mag.chem. Gaile I. Diplomdarbs, 31 lappuse, 5 attēli, 3 tabulas, 28 literatūras avoti, 6 pielikumi. Latviešu valodā. Darba mērķis ir darbības pētījumā noskaidrot, kā attālinātajā mācību procesā ķīmijā realizēt skolēnu pētniecisko prasmju apguvi. Teorētiskajā daļā ir apkopoti dažādu autoru viedokļi par skolā apgūstamajām pētnieciskajām prasmēm. Pētnieciskajā daļā tika izstrādāti un aprobēti temata un stundu plāni, kā arī pārbaudes darbs pētniecisko prasmju pilnveidei ķīmijā 8. klasēs. Pētījuma rezultāti liecina, ka pamatskolas ķīmijas mācību saturu ir iespējams pielāgot, lai attālināti varētu apgūt pētniecisko prasmju pamatus. Skolēni ir gatavi izmantot dažādus rīkus, lai varētu jēgpilni piedalīties attālinātajās mācībās. Acquisition of research skills in middle school chemistry during a distance learning process. Rudušs. A., supervisor Mag.chem. Gaile I. Diploma thesis, 31 pages, 5 images, 3 tables, 28 sources of literature, 6 annexes. Written in Latvian. The aim of the work is to find out how to implement the acquisition inquiry skills in chemistry in the distance learning process. The theoretical part summarizes the views of various authors on the inquiry skills to be acquired in school. In the research part, topic and lesson plans and a test for improving research skills in 8th grade chemistry were developed and tested. The results show that the curriculum of primary school chemistry can be adapted in order to acquire basic inquiry skills remotely. Pupils are ready to use a variety of tools to make meaningful participation in distance learning.