• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pašvadītas vai patstāvīgas mācīšanās aspekti matemātikā pamatskolā

Thumbnail
View/Open
299-82160-Smudzis_Margers_ms20038.pdf (2.590Mb)
Author
Smudzis, Marģers
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
. Diplomdarba temats ir “Pašvadītas vai patstāvīgas mācīšanās aspekti matemātikā pamatskolā”. Diplomdarbs sastāv no divām daļām: 43 lappusēm, 5 attēliem un 4 pielikumiem. Pirmajā daļā dots literatūras apskats - teorija, definīcijas un skaidrojumi par pašvadītu mācīšanos un tās lomu kompetenču pieejā jaunajā mācību saturā. Otrajā - praktiskajā daļā dotas skolotāju un skolēnu anketas par pašvadītu mācīšanos un to analīze. Darbs ietver praktiskas rekomendācijas skolotājiem: • komunikācijā, lietojot pašvadītas mācīšanās jēdzienu, papildināt to ar kontekstam atbilstošiem jēdzieniem (plānošana, uzraudzība, novērtēšana, utt), • mācību procesā izvēlēties metodes, kurās iekļauti pašvadītas mācīšanās elementi - plānošana, uzraudzība, novērtēšana, refleksija. Atslēgas vārdi: pašvadīta mācīšanās, patstāvīga mācīšanās, kompetences, mācīšanās process, caurviju prasmes, diskurss.
 
. The topic of the diploma paper is “Aspects of self-regulated or independent learning in mathematics in primary school”. The diploma thesis consists of two parts: 43 pages, 5 pictures and 4 appendices. The first part provides a review of the literature - theory, definitions and explanations of self-regulated learning and its role in the competence approach in the new curriculum. In the second - practical part, questionnaires of teachers and students about self-regulated learning and their analysis are given. The work includes practical recommendations for teachers: • in communication, using the concept of self-regulated learning, expand it with contextual concepts (planning, monitoring, evaluation, etc.), • in the learning process to choose methods that include elements of self-regulated learning - planning, monitoring, assessment, reflection. Keywords: self-regulated learning, independent learning, competencies, learning process, transversal skills, discourse.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55554
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV