Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorSiljēkaba-Čepule, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:05:05Z
dc.date.available2021-07-02T01:05:05Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other82172
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55556
dc.description.abstractDiplomdarba autore ir Kristīne Siljēkaba - Čepule. Diplomdarba tēma ir “Dialogrunas pilnveide 5-6 gadus veciem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību LEGO nodarbībās”. Darba mērķis ir pētīt 5-6 gadus vecu bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamas attīstības III runas attīstības līmeni, dialoga runas pilnveidi LEGO nodarbībās. Autore īpašu uzmanību veltījusi LEGO nodarbību nozīmīgumam bērnu attīstībā. Diplomdarbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā ir sniegta zinātniskās literatūras un pētījumam saistošu dokumentu analīze, sniegts bērnu runas un valodas vispārīgs raksturojums. Balstoties uz zinātniskajiem pētījumiem ir raksturota LEGO nodarbību nozīme bērna attīstībā un domāšanā. Teorētiskais pētījums balstās uz J.Lūses, S.Tūbeles, I.Šenkeres, A.Vindečes, I.Tukišas, P.Vucenlazdāna, И, Батурина, Ž.Piažē un citu autoru atziņu analīzi. Empīriskajā daļā ir sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, izstrādāti bērnu dialogrunas pārbaudes kritēriji, kuri vērtēti bērni ikdienas aktivitātēs, noskaidrota dialogrunas veidošana, izpratne un gramatiskā kvalitāte pētījuma sākumā un beigās. Praktiskais darbs ar bērniem atspoguļo LEGO nodarbību nozīmi dialogrunas pilnveidē. Darbā apkopoti pētījuma rezultāti, izdarīti secinājumi, apstiprināta hipotēze. Praksē pierādījās, ka 5-6 gadīgo bērnu dialogruna pilnveidojās LEGO nodarbībās. Svarīgi ir ņemt vērā bērna runas attīstības līmeni, valodas, vecuma un personības attīstības īpatnības, pārdomātas un pareizi izvēlētas korekcijas darba metodes un paņēmienus. Darbam ir šāda struktūra: ievads, anotācija latviešu un angļu valodā, 4 nodaļas, nobeigums un secinājumi, 71 izmantotās literatūras avoti, 10 attēli, 5 tabulas, 10 pielikumi. Darba apjoms - 90 lpp. Atslēgas vārdi: logopēdija, dialogruna, pirmsskola, LEGO nodarbības, valodas sistēmas nepietiekama attīstība.  
dc.description.abstractThe author of the diploma paper is Kristīne Siljēkaba - Čepule. The theme of the diploma paper is “The dialogue speech improvement of 5-6year old children with systemic speech and language underdevelopment using Lego”. The aim of the paper is to study 5-6year old children with systemic speech and language underdevelopment of level III speech development, improvement of dialogue speech using LEGO. The author has paid special attention to the importance of using LEGO in the development of children. The diploma paper consists of two parts – theoretical and empirical. The theoretical part provides an analysis of scientific literature and documents related to the research, provides a general description of children's speech and language. Based on scientific research, the theoretical part describes the importance of LEGO in the development and thinking of a child. The theoretical research is based on the analysis of the findings of J.Lūses, S.Tūbeles, I.Šenkeres, A.Vindečes, I.Tukišas, P.Vucenlazdāna, И, Батурина, Ž.Piažē and other authors. The empirical part provides the methodological substantiation of the research, the criteria for testing children's dialogue speech are developed, which are evaluated in children's daily activities, the formation, understanding and grammatical quality of dialogue speech at the beginning and end of the research are clarified. The practical work with children reflects the importance of using LEGO to improve dialogue speech. In the paper the results of the research are summarized, conclusions are made, the hypothesis is confirmed. During practical work it was proved that the dialogue speech of 5-6year old children improved by using LEGO. It is important to take into account the level of development of the child's speech, the peculiarities of language, age and personality development, well-thought-out and properly chosen correctional methods and techniques. The structure of the paper: introduction, annotation in Latvian and in English, 4 chapters, conclusions, 71 items in the bibliographic list, 10 pictures, 5 tables, 10 attachments. Volume of the paper - 90 pages. Keywords: speech therapy, dialogue speech, pre-school, LEGO classes, systemic speech and language underdevelopment.  
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectlogopēdija
dc.subjectdialogruna
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectLEGO nodarbības
dc.subjectvalodas sistēmas nepietiekama attīstība
dc.titleDialogrunas pilnveide 5-6 gadus veciem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību LEGO nodarbībās
dc.title.alternativeThe dialogue speech improvement of 5-6year old children with systemic speech and language underdevelopment using Lego
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record