Sociāli emocionālo mācīšanās programmas adaptācija matemātikas un dizaina un tehnoloģijas mācību stundās
Автор
Ore, Daniels Dāvis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Svence, Guna
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Sociāli emocionālās mācīšanās programmas adaptācija matemātikas un dizaina un tehnoloģijas mācību stundās. Darba autori Dāvis Rudzītis, Daniels Dāvis Ore, darba vadītāja prof. Dr.psych Guna Svence. Diplomdarbs -61 lpp., 20 literatūras avoti, 5 pielikumi, 13 attēli un 3 tabulas. Diplomdarba autoru mērķis ir pārbaudīt un aprakstīt sociāli emocionālās mācīšanās metodes un paņēmienus praksē, sekmējot uz kompetencēm balstītu mācīšanās vides izveidi. Diplomdarba ietvaros tiek veikta zinātniskās literatūras analīze un empīriskais pētījums. Pētījuma ietvaros tika izstrādātas matemātikas un dizaina un tehnoloģiju mācību priekšmetu autorprogrammas ar 6 stundu paraugiem, kā arī izstrādātas aptaujas kvalitatīvā satura analīzē, izmantojot atgriezenisko saiti – refleksiju par kompetencēs balstītu stundas norisi, kā arī skolēnu pašnovērtējums. Iegūtie dati tika apstrādāti, izmantojot matemātiskās statistikas metodes. Empīriskajā pētījumā tika noskaidrots, ka 4. klašu grupas skolēni sevi novērtē ar augstākām SEM kompetenču spējām, nekā 8. klašu skolēni. Atslēgas vārdi: Sociāli emocionālā mācīšanās (SEM), kompetences, mūsdienīga mācīšanās, CASEL. Adaptation of social emotional learning program in mathematics and design and technology lessons. Authors of the work Dāvis Rudzītis, Daniels Dāvis Ore, supervisor prof. Dr.psych Guna Svence. Diploma thesis - 61 pages, 20 literature sources, 5 appendices, 13 figures and 3 tables. The aim of the authors of the diploma thesis is to test and describe socially emotional learning methods and techniques in practice, promoting the development of a competence-based learning environment. Within the framework of the diploma thesis, the analysis of scientific literature and empirical research are performed. Within the framework of the research, author's programs of mathematics and design and technology subjects with 6-hour samples were developed, as well as questionnaires in the analysis of qualitative content were developed using feedback - reflection on competence-based lesson, as well as students' self-assessment. The obtained data were processed using mathematical statistical methods. An empirical study found that the average 4th graders will self-evaluate themselves higher than the average 8th grade student. Keywords: Social Emotional Learning (SEM), Competences, Modern Learning, CASEL