Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indra
dc.contributor.authorBarreta, Elīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:05:06Z
dc.date.available2021-07-02T01:05:06Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other82198
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55565
dc.description.abstractLai veicinātu skolēnu mācību procesu angļu valodā, ir nepieciešama vecāku līdzdalība, kas, savukārt, var būt atkarīga no pedagogu iniciatīvas, profesionālās prasmes sadarbības izveidošanā un uzturēšanā. Sākumskolas klašu grupās 1.-3. klasei veiksmīgs sadarbības modelis ‘ģimene-skola’ atstāj tālejošas sekas uz turpmākiem bērna panākumiem skolā. Aptauju rezultāti atspoguļo zemo vecāku informētības līmeni par to, kas notiek klasē un to, kādos veidos vecāki varētu iesaistīties un atbalstīt savu bērnu, lai viņu bērni angļu valodas priekšmetā sasniegtu augstāku rezultātu. Dati norāda, ka vecāku sadarbība ar skolotājiem ir vāja un maz attīstīta. Ziņojumi e-klasē ļoti bieži neaizsniedz vecākus laikus, vai arī vecāku uzmanība pret šāda veida formātu ir nonivelējusies. Aktuālā valsts izglītības jaunā programma vecākiem aktualizē vecāku lomu un iesaka veidus, kā iesaistīties bērnu izglītošanā un tie ir: 1) pozitīvas attieksmes veidošanā; 2) patstāvības un plānošanas prasmju veicināšanā; 3) konstruktīvu attiecību uzturēšanā ar skolu. Pētījuma mērķis ir izstrādāt komunikācijas formu, jēgpilnu un saistošu saziņas sistēmu un to pielietot, lai sekmētu vecāku līdzdarbību mācību procesā, pievēršot uzmanību informācijas abpusējībai, regularitātei un saturam. Pateicoties augstākminētajam, vecāki spētu sniegt atbalstu bērnu mācīšanās procesā.
dc.description.abstractParental engagement is necessary to enhance the children’s participation in the learning process in the classroom as well as at home. Teachers and school administration is mainly responsible for initiating, establishing and maintaining positive partnership between parents and school. The age group of the Elementary school Year 1- 3 is the crucial age group for long term successful partnership model and habits, and its outcomes reach far into the child’s future achievements at school. The results of the questionnaire indicate an insufficient level of information that parents receive from the teacher regarding the child’s progress or learning better ways of how to help their child in the learning process to achieve more in English lessons. Messages using the platform e-klase often doesn’t reach parents in time (messages sent are read with delay or not read at all) or it is too over crowded with essential and nonessential information as a result parents do not check e-klase on a daily basis. In its core, the guidelines programme Skola 2030 recognizes and encourages the role and involvement of parents. Project Skola 2030 policy provides top three ways: 1) positive attitude towards education; 2) encourage activities that develop child’s self-efficacy and planning skills; 3) in pursuing meaningful partnership with school. The aim in this diploma paper is to create and introduce a form of communication which would be meaningful, two-way, and convenient to use for both parents and teachers. Thanks to the effective, i.e. regular and meaningful, communication tools, parents would be equipped better to support their children and that would lead to improvements in the child’s learning process both in the class and at home.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectvecāku iesaistes veidi
dc.subjectmācību process stundā
dc.subjectvecāku līdzdalības sekmēšana
dc.subjectefektīva komunikācija
dc.subjectvecāku atbalsts un iesaistes veidi
dc.titleVecāku līdzdalības sekmēšana 1.-3. klases skolēnu iesaistei angļu valodas mācību procesā
dc.title.alternativePromoting Parental Engagment for the Involvement of Form 1-3 Students in the English Language Learning Process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record