• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Projektu metode vidusskolēnu pašvadītas mācīšanās prasmes pilnveidei fizikas mācību procesā

Thumbnail
View/Open
299-82205-Kalejs_Sandis_sk06151.pdf (3.677Mb)
Author
Kalējs, Sandis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Dudareva, Inese
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Projektu metode ir efektīvs veids, kā apgūt fizikas saturu vidusskolā. To realizējot ar pašvadītu mācīšanos skolēni dziļāk izprot tēmas saturu, spēj citiem skaidrot un pamatot. Šādā veidā skolēni darbojoties projekta ietvaros, mazās grupās konstruē zināšanas paši sociālajā mijiedarbībā. Projektu metode pozitīvi uzlabo skolēnu attieksmi pret mācību procesu, mazina bailes no kļūdīšanās, ceļot pašvērtējumu un prieku par mācīšanos. Pieredzes darbā “Projektu metode vidusskolēnu pašvadītas mācīšanās prasmes pilnveidei fizikas mācību procesā” ir apkopota un izvērtēta autora pieredze, kas iegūta strādājot par fizikas skolotāju vidusskolas klasēm. Pieredze ir apkopota par 2020./2021. mācību gadu. Darbā tiek atspoguļota projektu metodes plānošana, organizēšana un vērtēšana fizikā, pievēršot uzmanību projektu metodes realizēšanas videi un norises procesiem – e-vides sagatavošana kopdokumentos, informācijas apmaiņa, metodiskie paņēmieni, komunikācija un atgriezeniskā saite, apgūstot fizikas saturu. Atslēgas vārdi: projektu metode, pašvadīta mācīšanās
 
The project method is an effective way to learn the physics content in high school. By implementing it through self-directed learning, students have a deeper understanding of the content of the topic, can explain and substantiate it to others. In this way, students work within the project, in small groups, construct knowledge in their own social interaction. The project method positively improves students' attitudes towards the learning process, reduces the fear of making mistakes, raises self-esteem and the joy of learning. The experience work “Project Method for the Secondary School Students in Physics to the Self-directed Learning” summarizes and evaluates the author's experience gained while working as a physics teacher in secondary school classes. Experience is summarized for teaching year 2020/2021. The work reflects the project method planning, organization and evaluation in physics, paying attention to the project method implementation environment and processes - preparation of e-environment in joint documents, information exchange, methodological techniques, communication and feedback, learning the content of physics. Keywords: project method, self-directed learning
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55566
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV