Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorZommere, Laima
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:05:06Z
dc.date.available2021-07-02T01:05:06Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other82224
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55568
dc.description.abstractDiplomdarba autore ir Laima Zommere. Diplomdarba tēma ir „Dialogrunas prasmju pilnveide jauniešiem ar speciālām vajadzībām STILA MĀCĪBĀ”. Darba mērķis ir izpētīt, kā jauniešiem ar speciālām vajadzībām, īstenojot kompetenču pieeju interešu izglītības programmā STILA MĀCĪBA, pilnveidojas dialogrunas prasmes. Diplomdarbs darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Pētījuma teorētiskajā daļā, pamatojoties uz S. Tūbeles, V. Purēna, P. Vatclavika, S. Urzevičas, D. Dzintares, I. Stangaines, D. Augstkalnes, S. Liepiņas, I. Freimaņa un vēl citu darbā pieminēto autoru teorijām un atziņām, autore analizē jauniešu ar speciālām vajadzībām iedalījumu, raksturojumu, raksturīgākās runas/valodas un attīstības īpatnības, dialogrunas prasmju veidošanās specifiku 21. gadsimta skatījumā. Balstoties uz populārzinātniskajiem dokumentiem un pētījumiem, tiek raksturota kompetenču pieejas balstīta mācīšanās nozīme STILA MĀCĪBA nodarbībās. Pētījuma analīzes jautājums – kā un kādā veidā jauniešiem ar garīgās attīstības traucējumiem var tikt pilnveidotas dialogrunas prasmes. Empīriskajā daļā tiek apkopota un izvērtēta informācija par jauniešiem ar garīgās attīstības traucējumiem, viņu raksturojumu un dialogrunas prasmēm, praktiski darbojoties pētījuma sākumā un beigās. Tiek atspoguļota pētījumā iekļauto jauniešu darbība un darba rezultāts – katra izglītojamā sasniegumi un to analīze. Lai sasniegtu pētījuma mērķi, izglītojamie tika vērtēti pēc dialogrunas prasmju novērtēšanas kritērijiem, izmantojot STILA MĀCĪBA nodarbības norises. Pētījuma rezultāti parāda, ka izmantojot kompetenču pieeju un daudzveidīgas metodes/darba paveikšanas paņēmienus (dialoga kartītes) interešu izglītības nodarbībās STILA MĀCĪBA, jaunieši ar garīgās attīstības traucējumiem var pilnveidot dialogrunas prasmes. Lai veidotos dialogrunas prasmes ir nepieciešams ņemt vērā jauniešu vadošās intereses individuālās attīstības īpatnības, dialogrunas veidošanās specifiku, un jāmodelē dažādas runas komunikācijas situācijas saskarsmē. Darbam ir šāda struktūra: ievads, anotācija latviešu un angļu valodā, 3 nodaļas, nobeigums un secinājumi, izmantotās literatūras avoti. Darbā ir 26 attēli, 5 tabulas un 13 pielikumi. Darba apjoms ir 96. lapaspuses.
dc.description.abstractThe author of the Diploma Paper is Laima Zommere. The title of the Paper is Improvement of dialogue skills for adolescents with special needs in Style lessons. The aim of the Paper is to examine how special needs students with mental disabilities enrich their dialogue competence with the help of extra-curricular education program Style lessons, which is based within competence approach. The Diploma Paper consists of theoretical as well as empirical part. Within the theoretical part of the Diploma Paper, the author analyzes the overall characteristics and speech/language development and peculiarities of special needs students, the progress of acquiring dialogue skills in the 21st century. It is done based on theories and observations established by S.Tūbele, V.Purēna, P.Vatclavika, S.Urzeviča, D.Dzintare, I.Stangaine, D.Augstkalne, S.Liepiņa, I.Freimanis and others. According to various scientific studies, documents and research, the author emphasizes the significance of competence-based learning approach within Style lessons lessons. The question of the research analysis – how and in what way can special needs students’ dialogue competences and skills be improved. In the empirical part the theoretically gained data about special need students with mental disabilities – their characteristics and dialogue competences – was gathered and inquired by having practical classes and observations throughout the whole research process. The author displayed the learning process, as well as findings, results and achievements of students who were included in the research. In order to reach the aim of the Diploma Paper, the students were evaluated based on the dialogue skills/competences criteria during the Style lessons lessons. The results of the research confirm that by using competence-based approach and diversified methodology (e.g. dialogue cards) in the extra-curricular education program Style lessons, special needs students with mental disabilities can enrich their dialogue skills/competences. The Diploma Paper has the following structure: introduction, the abstract in Latvian and English, 3 chapters, conclusion and bibliography. There are 26 images, 5 tables, 13 appendices. The Paper consists of 96 pages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectSPECIĀLĀS VAJADZĪBAS, GARĪGĀS ATTĪSTĪBAS TRAUCĒJUMI
dc.subjectJAUNIEŠU VECUMPOSMS
dc.subjectDIALOGRUNAS VEIDOŠANĀS SPECIFIKA
dc.subjectINTEREŠU IZGLĪTĪBA
dc.subjectSTILA MĀCĪBA, 21. GADSIMTA PRASMES
dc.titleDialogrunas prasmju pilnveide jauniešiem ar speciālām vajadzībām Stila mācībā
dc.title.alternativeImprovement of dialogue skills for adolescents with special needs in Style lessons
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record