Sirreālisms Salvadora Dalī daiļradē
Author
Bugrova, Vera
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Utāns, Juris
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs: Radošās darbības veicināšana mācību tēmā “Sirreālisms Salvadora Dalī daiļradē” vizuālajā mākslā 9. klasē Pētījuma mērķis: Izpētīt radošās darbības veicināšanas iespējas mācību tēmā “Sirreālisms Salvadora Dalī daiļradē” vizuālajā mākslā 9. klasē Bakalaura darbā ir 57 lpp, ievads, 7 daļas, kuras sastāv no 4 teorētiskām un 3 praktiskām, 9 tabulas, secinājumi, literatūras un avotu saraksts, pielikumi. Autora ieguldījums: Autore ir pētījusi sirreālisma vēsturi un ar to saistītos jēdzienus, sirreālisma mākslinieku Salvadora Dalī un Ausekļa Baušķenieka biogrāfiju un daiļradi. Pētījuma ietvaros uzdevumi tika izstrādāti un aprobēti skolēnu radošajā darbībā, iegūtie rezultāti tika apkopoti un analizēti. Thesis topic: Creativity Improvement Using the Topic of “Surrealism in the Salvador Dali Artworks” Within the Visual Art Subject for Grade 9. This thesis work is comprised of 57 pages, 7 parts of which 4 are theoretical and 3 practical, 9 tables, conclusion, 19 references and annexes. Research goal: Based on the visual art lesson topic “Surrealism in the Salvador Dali artworks”, to develop tasks for enhancing students creativity, thereby helping them to explore new dimensions of self-expression. Author’s contribution: The author studied and familiarized the history of surrealism, associated terms, surrealist’s artists’ biographies and artworks of artists Salvador Dali and Auseklis Baušķenieks. Based on this study the tasks were developed and summarized as part of students’ creative work and the corresponding results were collected and analyzed. Key words: teaching methods; creativity; fantasy; surrealism; symbolics; dream; subconscious.