Montesori materiālu izmantošana fonētiski fonemātisku traucējumu mazināšanā 5-6 gadus veciem bērniem
Author
Bogdanova, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Elīnas Bogdanovas diplomdarbs “Montesori materiālu izmantošana fonētiski fonemātisku traucējumu mazināšanai 5 – 6 gadus veciem bērniem ”. Diplomdarba mērķis – izzināt un pārbaudīt fonētiski fonemātisko mazināšanas iespējas 5 – 6 gadus veciem bērniem, izmantojot Montesori materiālus. Teorētiskajā daļā apskatīta 5 – 6 gadus vecu bērnu attīstība kopveselumā, runas traucējumi un to iedalījums, fonētiski fonemātisku traucējumu raksturojums un to mazināšanas iespējas, un M. Montesori pedagoģijas raksturojums. Praktiskajā daļā veikts pētījums Rīgas X privātajā Montesori pirmsskolas izglītības iestādē, ir veikta logopēdiskā izpēte un koriģējoši attīstošais darbs, izmantojot Montesori materiālus un balstoties uz strukturālo plānu. Pētījuma noslēgumā tika veikta atkārtota logopēdiskā izpēte un rezultātu analīze. Elīna Bogdanova's diploma thesis “Use of Montessori materials for the reduction of phonetic and phonemic disorders in 5–6-year-old children”. The aim of the diploma thesis is to find out and test the possibilities of phonetic-phonemic reduction for 5–6-year-old children using Montessori materials. The theoretical part deals with the development of 5–6-year-old children as a whole, speech disorders and their classification, characterization of phonetic phonematic disorders and their reduction possibilities, and description of M. Montessori pedagogy. In the practical part, research has been carried out in the private Montessori pre-school educational institution of Riga X, speech therapy research and corrective development work have been performed, using Montessori materials and based on the structural plan. At the end of the study, repeated speech therapy research and analysis of the results were performed.