• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālpedagoģiskā darbība ar apdāvinātiem un talantīgiem bērniem kā riska grupas skolēniem

Thumbnail
View/Open
299-82634-Zoltnere_Betija_bz17010.pdf (1.447Mb)
Author
Zoltnere, Betija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Betijas Zoltneres diplomdarbs “Sociālpedagoģiskā darbība ar apdāvinātiem un talantīgiem bērniem kā riska grupas skolēniem” izstrādāts ar mērķi raksturot apdāvinātus bērnus kā riska grupas skolēnus un veikt pētījumu par apdāvinātu un talantīgu skolēnu talantiem un viņu uzvedību, kā arī izstrādāt un aprobēt sociālpedagoģiskās darbības programmu atbalsta sniegšanai apdāvinātu un talantīgu bērnu riska grupai. Teorētiskajā daļā tika raksturoti riska zonas un riska grupas bērni, izzināts teorētiskais pamats par apdāvinātiem bērniem, problēmām, ar kurām saskaras šie skolēni, tika izpētīti izglītības iestādes galvenie mērķi, uzdevumi un darbības principi saistībā ar apdāvinātiem un talantīgiem skolēniem un aprakstīti apdāvināti bērni kā līderi klasē. Praktiskajā daļā veikts pētījums par apdāvinātiem un talantīgiem bērniem kā riska grupas skolēniem. Tika izstrādāta sociālpedagoģiskās darbības programma, atbalsta sniegšanai apdāvinātu un talantīgu bērnu riska grupai. Veikta programmas aprobācija un tās rezultātu analīze.
 
The Diploma Thesis “Social pedagogical activity with gifted and talanted children as at-risk students” has been developed by Betija Zoltnere with the aim to describe gifted children as at-risk students and to conduct research on the talents of gifted and talanted students and their behavior, as well as to develop and test a social pedagogical action program to provide support to the at-risk group of gifted and talanted children. The theoretical part described children at risk, explored the theoretical basis about gifted children, the problems faced by these students, researched the main goals, tasks and operating principles of the educational institution in relation to gifted and talanted students and described gifted children as class leader. In the practical part describes the research of gifted and talanted children as at-risk students. A social pedagogical action program has been developed to provide support to the risk group of gifted and talanted children. Approbation of the program and analysis of the obtained results have been performed.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55596
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV