Pozitīvas uzvedības atbalsta stratēģijas 8. klasē
Author
Pjatecka, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā autore nodarbojas ar pozitīvas uzvedības stratēģijām, to būtību, pieejām un metodēm. Autore uzskata, ka skolēni var sasniegt labākus rezultātus un uzlabot savu uzvedību, kad skolotāji klasē izmanto pozitīvas uzvedības stratēģijas. Šī pētījuma mērķis ir izpētīt kā pozitīvas uzvedības stratēģijas ietekmē studentu uzvedību un sekmes. Pozitīvā disciplīna ir mācību modelis, kas iesaka izmantot stratēģijas, lai palīdzētu skolotājiem tikt galā ar skolēnu aktivitātēm un attieksmi, kas traucē produktīvam mācību procesam. Autore ir pārliecināta, ka, ieviešot pozitīvas uzvedības stratēģijas, skolotāji spēj izaicinājumus pārvērst par savu stundu iespējām tādā nozīmē, ka klase kļūst par pozitīvāku un labvēlīgāku mācību vidi. Tādējādi autores vēlme gūt labumu no iesaistīšanās atmosfērā, kas veicina studentu izaugsmi un mācīšanos bez soda pasākumiem, ir iedvesmojusi autori strādāt pie pašreizējā diplomdarba. Darbs pēta, vai pozitīvas uzvedības atbalsta stratēģijas var palīdzēt skolēniem ar traucējošo uzvedību uzlabot gan uzvedību, gan sekmes. Tāpēc šī pētījuma pedagoģiskā izmantošana ir pārbaude, kā pozitīvas uzvedības stratēģijas var palīdzēt skolotājiem vadīt skolēnu rīcību un attieksmi klasē. Pētījumu varētu izmantot kā atbalstu skolotājiem, kuri interesējas par šo jautājumu. In the Diploma paper the author deals with Positive Behavior Strategies, their essence, approaches and strategies. The author believes that students can achieve better results and improve their behavior if teachers use positive behavior strategies in a classroom. The aim of this study is to investigate positive behavior strategies and their impact to students' behaviors and attitudes. Positive discipline is a teaching model that suggests the use of different strategies to assist teachers in dealing with students' actions and attitudes that interfere with productive learning process. The author is convinced that by implementing positive behavior strategies, teachers are able to turn challenges into opportunities for their lessons, in the sense that the classroom becomes a more relaxed and conducive learning environment. Thus, the desire to benefit from being engaged in an atmosphere that fosters students' growth and learning without punitive measures has inspired the author to work on the current Diploma paper. The work reveals whether positive behavior support strategies might help disruptive behavior students to improve both in behavior and academically. Therefore, the pedagogical application of this research is an examination of how the positive behavior strategies can assist teachers in managing students' actions and attitudes in the classroom. The research might be used as a support for teachers interested in this issue.