Show simple item record

dc.contributor.advisorVorobjovs, Aleksandrs
dc.contributor.authorKostrjukova, Karina Kalerija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:05:12Z
dc.date.available2021-07-02T01:05:12Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other82770
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55608
dc.description.abstractAktīvās lasīšanas metodes lasītprasmes pilnveidei dabaszinību stundās pamatskolā. Zinātniskā darba vadītājs, docētājs, Mg.sc.paed. Aleksandrs Vorobjovs. Maģistra darbā – 58 lapaspuses, 10 attēli, 14 tabulas, 57 literatūras avoti. Darbs uzrakstīts latviešu valodā. Maģistra darba mērķis ir izpētīt iespējas integrēt lasītprasmes pilnveides aktivitātes dabaszinību mācību stundās veicot pētniecisku darbību. Darbā apskatīta aktuālā zinātniskā literatūra par lasītprasmi, to pilnveides iespējām skolā un novērtēšanas pētījuma programmām. Gadījuma pētījuma ietvaros tika pētītas lasītprasmes pilnveides iespējas un aktīvās lasīšanas metožu izmantošana dabaszinību mācību stundās pamatskolas 4.klasē. Darbā analizētas aktīvās lasīšanas metodes, atlasītas stratēģijas atbilstoši dabaszinību mācību programmas lasītprasmes sasniedzamajiem rezultātiem. Katram sasniedzamajam rezultātam tika izstrādāti snieguma līmeņu apraksti. Tika izvērtēts skolēnu lasītprasmju līmenis pētījuma sākumā un mācību gada beigās, novērtēta izvēlēto metožu efektivitāte. Izstrādāti metodiskie ieteikumi skolotājiem lasītprasmes pilnveidei dabaszinību stundās 4.klasē. Šajā darbā veikta skolēnu lasītprasmes līmeņa novērtēšana pirms pētījuma un pētījuma beigās. Novērtēšana rezultāti liecina, ka izmantotās lasītprasmes pilnveides metodes un šī procesa organizācija mācību stundās palīdz skolēniem pilnveidot lasītprasmi.
dc.description.abstractActive Reading Methods to Improve Students' Reading Skills in Primary School Science Lessons. Supervisor of the work is Mg.sc.paed. Aleksandrs Vorobjovs. There are 56 pages, 10 pictures, 14 tables, 57 literature references in the Master’s thesis. The work is in Latvian. The aim of the Master’s thesis is to explore possibilities to integrate activities for reading skills improvement into Science lessons during the research. Master’s Thesis presents theoretical analysis of scientific literature on reading skills, possibilities for their improvement at school and literacy level evaluation research programs. In the case of study possibilities to improve reading skills and use of active reading methods during the lessons of Science in Year 4 have been explored. In the Master’s thesis active reading methods have been analysed, strategies were chosen according to the learning objectives in Science curriculum. Achievement Level descriptors have been worked out for every learning objective. Students’ level of reading skills has been evaluated in the beginning of the research and in the end of a school year; efficiency of chosen methods has been assessed. Methodological recommendations for teachers of Science in Year 4 have been developed. In the Master’s thesis the evaluation of students’ reading skills has been done in the beginning and in the end of the research. The results of it show that chosen methods of reading skills improvement and the organisation of the process during the lessons help students to improve their reading skills. Key words: Literacy, Reading, Science, Primary School, Improvement, Achievement Level descriptors.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectlasītprasme
dc.subjectskolēni
dc.subjectdabaszinības
dc.subjectsnieguma līmeņu apraksts
dc.subjectpilnveide
dc.titleAktīvās lasīšanas metodes skolēnu lasītprasmes pilnveidei dabaszinību stundās pamatskolā
dc.title.alternativeActive Reading Methods to Improve Students' Reading Skills in Primary School Science Lessons
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record