Spējās izstrādes pieejas integrēšana datorikas, dizaina un tehnoloģiju priekšmetos
Author
Fomrats, Ričards
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kiris, Kaspars
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Fomrats R. Spējās izstrādes pieejas integrēšana datorikas, dizaina un tehnoloģiju priekšmetos: Diplomdarbs / R.Fomrats, K.Kiris. – Rīga: Latvijas Universitāte, Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, Skolotāju izglītības nodaļa, Otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programma “Skolotājs”, 2021. – 38 lpp. Diplomdarbs ir uzrakstīts latviešu valodā un to veido ievads, teorētiskā, empīriskā daļa, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 41 lpp., tajā iekļauta 1 tabula. Darbam pievienoti 7 pielikumi ar 8 tabulām un 24 attēliem un aptaujas pamattdatiem, kurus apjoma ierobežojuma dēļ nebija iespējams ievietot darbā. Bibliogrāfiskajā sarakstā ietverti 5 avoti latviešu valodā un 20 avoti angļu valodā. Diplomdarba mērķis ir izpētīt spējās izstrādes jeb Agile pieejas integrēšanas iespēju datorikas, kā arī dizaina un tehnoloģiju priekšmetos. Pētījuma avotiem izmantota gan akadēmiskā literatūra, gan arī vispārējā un speciālā literatūra, kā arī valsts institūciju pārskati, interneta informācijas avoti, kā arī periodiskie izdevumi un speciālās datubāzēs pieejamie materiāli. Darba pirmajā daļā autors veic teorētiskās literatūras analīzi par spējās izstrādes pielietojuma aktualitāti, veic problēmas izpēti par spējās izstrādes neizmantošanu un iespējamajām risinājumu ieviešanas metodēm, kas tiek pielietotas darba empīriskajā daļā. Darba otrajā daļā autors pielieto praksē metodes, kas aprakstītas darba teorētiskajā daļā, ievieš spējo izstrādi mācību procesā, izpēta atgriezenisko saiti, ekspertu viedokļus, kā arī izvērtējot savu darbību, nosaka nepilnības un veicamos uzlabojumus spējās izstrādes ieviešanā. Atbilstoši darbā izvirzītajiem secinājumiem spējā izstrāde ir veiksmīgi pielietojama mācību procesā, bet ir veicama virkne uzlabojumu un papildinājumu atbilstoši pētījuma rezultātiem. Fomrats R. Integrating an Agile approach to computer science, design and technology subjects: Thesis / R.Fomrats, K.Kiris. - Riga: University of Latvia, Faculty of Pedagogy, Psychology and Art, Department of Teacher Education, Second Level Professional Higher Education Program “Teacher”, 2021 - 41 page. The diploma thesis is written in Latvian and consists of an introduction, theoretical, empirical part, conclusions and proposals. Thesis consists of 41 pages, 1 table is included. The work is accompanied by 7 appendices with 8 tables and 24 images, which could not be placed in the work due to the size limitation, including RAW data from the survey. The bibliographic list includes 5 sources in Latvian and 20 sources in English. The aim of the diploma thesis is to study the possibility of integrating Agile approach in computer science, as well as design and technology subjects. Academic literature, as well as general and special literature, as well as reports of state institutions, Internet information sources, as well as periodicals and materials available in special databases have been used for the research sources. In the first part of the work, the author analyzes the theoretical literature on the topicality of the application of Agile, conducts research of the problem of non-use of Agile and possible methods of solution implementation, which are applied in the empirical part of the work. In the second part of the work, the author applies in practice the methods described in the theoretical part of the work, introduces the development of abilities in the learning process, researches feedback, expert opinions, as well as evaluates his work, identifies gaps and improvements in the implementation of Agile approach. According to the conclusions of the work, the Agile approach can be successfully applied in the learning process, but a number of improvements and additions must be made in accordance with the results of the research.