Attālināto mācību pilnveidošanas iespējas dabaszinātņu mācību priekšmetos 8. - 12. klasēs
Author
Proņina, Aļona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kiris, Kaspars
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
COVID-19 pandēmijas ietekmē, cilvēku ikdiena vairs nav iedomājama bez attālinātā darba un attālinātajām mācībām. Svarīgi, lai attālinātās mācības neradītu negatīvu ietekmi uz izglītības kvalitāti, īpaši specifiskos mācību priekšmetos, kad to veiksmīgai apgūšanai ir nepieciešami arī praktiskie darbi un laboratorijas darbi. Līdz ar to bija svarīgi izpētīt attālināto mācību specifiku un pilnveidošanas iespējas dabaszinību mācību priekšmetos, lai varētu izstrādāt rekomendācijas dažādām sociālajām grupām – pedagogiem, skolniekiem un viņu vecākiem, lai nodrošinātu pilnvērtīgu dabaszinātņu mācību priekšmetu apguvi. Autore pētījumā izmantoja gadījuma pētījuma dizainu, kurā atklāja, ka Latvijā šobrīd skolniekiem ne vien pietrūkst datortehniskais nodrošinājums, bet ir arī ļoti ierobežotas iespējas veikt laboratorijas darbus attālināto mācību laikā. Due to COVID-19 pandemic impact people daily life is hard to imagine without remote working and distance learning. It’s important that distance learning has no negative impact on education quality, especially in such specific subjects, where for successful learning it’s important to hold different practical trainings and laboratory works. In line with this it’s important to research specifics and improvement possibilities of sciences in school to develop recommendations for several social groups – teachers, students and their parents to provide sciences learning equal possibilities. Author used case study design for her research where it was discovered that at the moment in Latvia there is a lack of computers for learning, as well there is very restricted possibilities to make practical and laboratory works during distance learning.