• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Metodisko materiālu izvērtēšana iekļaujošajā izglītībā

Thumbnail
View/Open
299-82868-Iesalniece_Rasa_rz11030.pdf (1.079Mb)
Author
Iesalniece, Rasa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Nīmante, Dita
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba “Metodisko materiālu izvērtēšana iekļaujošajā izglītībā” Izstrādāt kritērijus metodisko materiālu iekļaujošai izglītībai izvērtēšanai un īstenot to aprobāciju. Pētījums bāze ir 60 dažādi Latvijā pieejamie metodiskie materiāli, kas savākti Erasmus + projekts “MyHub” ietvarā. Tiek izmantota datos pamatota teorija, pētījumā izmantota jaukta pieeja. Primāri izmantota kvalitatīvā pētījuma metode. Empīriskajā pētījumā tika veiktas Fokusu grupu intervijas ar skolotājiem un ekspertiem kā arī iegūtie dati tika apstiprināti, izmantojot aptaujas anketu. Tika izstrādās kritēriju kopums metodisko materiālu izvērtēšanai iekļaujošajā izglītībā. Izmantojot metodisko materiālu izvērtēšanas rīku iekļaujošās izglītības kontekstā, tas paaugstinātu iespēju izstrādāt kvalitatīvu, jēgpilnāku metodisko materiālu.
 
Master's thesis “Evaluation of methodological materials in inclusive education” To develop criteria for evaluation of methodological materials for inclusive education and to implement their approbation. The research base is 60 different methodological materials available in Latvia, collected within the framework of the Erasmus + project “MyHub”. Data-based theory is used, the study uses a mixed approach. Primarily used qualitative research method. In the empirical study, focus group interviews with teachers and experts were conducted and the obtained data were confirmed using a questionnaire. A set of criteria for the evaluation of methodological materials in inclusive education was developed. Using a methodological material evaluation tool in the context of inclusive education would increase the opportunity to develop high-quality, more meaningful methodological material.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55616
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV