Show simple item record

dc.contributor.advisorAvotiņa, Austra
dc.contributor.authorMatvejeva, Marija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:05:13Z
dc.date.available2021-07-02T01:05:13Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other82869
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55617
dc.description.abstractSkolotāja pieredzes darbā „Populāro tēlu izmantošana klasisko mākslas tehniku apguvē interešu izglītībā” ir apkopota un izvērtēta pieredze, kas iegūta darba autorei organizējot un vadot vizuālās mākslas nodarbības pēc savas izstrādātas programmas “Anime zīmēšanas stils” pusaudžu vecuma bērniem. Izstrādāto programmu pamato teorētiskā izpēte par pētījuma priekšmetam atbilstošām tēmām – mākslas nozīmi izglītībā, klasisko mākslas tehniku apguves iespējām, mācību organizācijas veidu interešu izglītībā un pusaudžu vecumposmu. Teorētiskā izpēte aprakstīta darba pirmajā daļā. Darba autores – pasniedzējas izvirzītais uzdevums ir organizēt mācību procesu tādā veidā, lai kā priekšrocību mākslas nodarbībās izmantotu mūsdienās aktuālas tēmas, popkultūras fascinējošo spēku pusaudžu vidū. Darba mērķis ir atbilde uz jautājumu, kā iespējams aktualizēt mācību saturu, lai paaugstinātu audzēkņu motivāciju un tā pilnveidotu apguves dziļumu. Autorprogrammas izveidē vizuālajā mākslā tiek izvēlēts iepriekš maz izglītības programmās izmantotais Japānas mākslas populārās kultūras veids anime, kura popularitāte pusaudžu vidū pieaug. Pēc autorprogrammas tiek vadīts nodarbību kurss ar pamattēmu “Anime”, kura norise, veiktie pētījumi un secinājumi ir apkopoti otrajā nodaļā. Otrajā posmā anime kurss tiek integrēts profesionālās interešu izglītības programmā apakštēmā “Portrets”, tā norise, veiktie pētījumi un secinājumi apkopoti trešajā daļā. Darbs strukturēts kā skolotāja pieredzes darbs, tiek parādīta darbu plānošana, organizēšana, izvērtēšana un dalīšanās profesionālajā pieredzē. Pētījums tiek veikts laika posmā no 2017.- 2020. gadam vienā no Rīgas mākslas studijām un Pierīgas mākslas skolā. Pētnieciskā darba struktūra: anotācija latviešu un angļu valodā, terminu vārdnīca, ievads, 4 nodaļas, 23 apakšnodaļas, secinājumi, literatūras saraksts, pielikumi. Teksts izklāstīts uz 85 lappusēm, literatūras sarakstā ir iekļauti 66 avoti, darbam pievienoti 23 pielikumi, kas ietver interviju transkripcijas, aptaujas anketas, tabulas un attēlus. Atslēgvārdi: vizuālā māksla, interešu izglītība, populārās kultūras tēli, pusaudži, darbības pētījums, anime.
dc.description.abstractThe teacher – experience based thesis “The Use Of Popular Images in the Acquisition of Classical Art Techniques in Interest Related Education” summarizes and assesses the experience gained by the author while organizing and providing classes invisual art after the “Anime drawing style” programme developed by the author for teenagers. The developed programme is based on the theoretical study of themes that correspond to the research subject: the role of art in education, options for learning traditional artistic techniques, types of educational organizations in interest education and the teenage stage in development. The theoretical study is described in the first part of the thesis. The task put forward by the author was to organize the process of learning so as to give priority at the art classes to using topical themes and the fascinating power of popular culture among teenagers. The aim of the work is to answer the question of how it is possible to update the content of the curriculum in order to facilitate learners’ motivation and thus further the depth of learning the subject. For developing the original programme in visual art, the author chose a type of Japanese popular art, anime, which has previously been used very little in study programmes, due to the fact that the popularity of this art among teenagers is very high. Following the original programme, the author organized a study course with the main theme of anime. The course of this programme and the studies and conclusions based on offering the course are described in the second part. During the second stage, the anime course was integrated in the professional vocational training programme under the sub – theme “Portrayal,” and its course, the studies and conclusions are summarized in the third part. The thesis is structured as based on teaching experience, showing the planning, organization and assessment of work as well as the sharing of the professional experience. The study was conducted from 2017 to 2020 at an art studio in Riga and at a suburban art school. The structure of the research thesis is as follows: it consists of an abstract in Latvian and in English, an introduction, 4 parts, 23 sections, conclusions, a list of literature and sources and attachments. The text occupies 85 pages, the list of used literature and sources of information include 66 publications and names of sources. The thesis has 23 attachments, including the transcripts of interviews, questionnaires, tablesand and figures. Keywords: visual art, interest education, popular culture images, teenagers, activity study, anime.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectvizuālā māksla
dc.subjectinterešu izglītība
dc.subjectpopulārās kultūras tēli
dc.subjectpusaudži
dc.subjectdarbības pētījums
dc.titlePopulāro tēlu izmantošana klasisko mākslas tehniku apguvē interešu izglītībā
dc.title.alternativeThe Use of Popular Images in the Acquisition of Classical Art Techniques in Interest Related Education
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record