Show simple item record

dc.contributor.advisorŠelvaha, Lolita
dc.contributor.authorTiltiņa, Vizma
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:05:14Z
dc.date.available2021-07-02T01:05:14Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other82930
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55627
dc.description.abstractDiplomdarba tēma ir „Dizaina domāšanas procesa izpratnes veidošanās tēmas „Projekts „Kā gatavojos un organizēju svētkus?”” apguvē dizainā un tehnoloģijās 2. klasē”. Šī tēma izvēlēta, lai veidotu izpratni sākumskolas skolēniem par svētku organizēšanas tradīcijām un iespējām, sasaistot sen zināmo ar jauno. Diplomdarbs sastāv no ievada, trim nodaļām, secinājumiem, 32 izmantotajiem avotiem un literatūras saraksta un 16. pielikumiem. Diplomdarba mērķis – izveidot mācību saturu tēmai „Projekts „Kā gatavojos un organizēju svētkus?”” dizaina domāšanas procesa izpratnei un aprobēt to dizainā un tehnoloģijās 2. klasē. Diplomdarba pirmajā nodaļā tiek skaidrots, kas un kādas ir dizaina procesa kompetences, to izpratne, un kā mācību procesā tiek ievērota kompetenču pieeja, kas ietekmē mācību satura izveides principus. Otrajā daļā tiek aprakstīta mācību līdzekļu izveide projekta tēmai „Kā gatavojos un organizēju svētkus?”, kā tiek izveidots tematiskais plāns dizaina procesa apguvei 2. klasē, mācību saturs un līdzekļi. Darba trešajā daļā tiek atspoguļots sasniedzamo rezultātu izvērtējums, mācību satura aprobācija, procesa norise, aptaujas datu analīze. Atbilstoši tam tiek izvēlētas mācību formas un metodes, vērtēšanas kritēriji. Tiek izstrādāts atbilstoši izraudzītajai tēmai stundu tematiskais plānojums, pielāgots attālinātajam mācību procesam un novadītajām mācību stundām, tiek formulēti secinājumi. Noslēgumā - izmantotā literatūra un avoti, pielikumos redzami gan sagatavotie materiāli, gan skolēnu veiktie uzdevumi. Atslēgvārdi: dizains un tehnoloģijas, dizaina domāšana, kompetence, mācību līdzekļi.
dc.description.abstractThe topic of the Diploma Paper is ‘Project ‘How I Prepare for and Organise Festivities’ to Develop Understanding of Design Thinking Process in Design and Technology in Grade 2.’ The topic was chosen to develop primary learners’ understanding of organizing festivities, their traditions and opportunities, students were given an opportunity to build on their previous knowledge and experience. The Diploma Paper comprises the introduction, three chapters, thesis, 32 bibliography and 16 appendices. The aim of the Diploma Paper is to design the syllabus for the theme ‘Project ‘How I prepare for and organise festivities’ to facilitate understanding or design thinking process and apply it in design and technology in grade 2. The first chapter is concerned with the concept of design process competences; how it is applied in competency based learning; what should be taken into account designing learning syllabus. The second chapter deals with designing learning materials for the topic ‘How I prepare for and organise festivities’, how to devise the plan, content and study aids to study design process. The third chapter describes evaluation of the expected outcomes, application of the syllabus, its process and analysis of the questionnaire results. The learning methods, assessment criteria were chosen accordingly. The syllabus plan was devised to suit the topic, it was adapted to remote learning process and lessons, the conclusions were drawn. The conclusion consists of the bibliography; appendices present the designed materials and learners’ work. Key words: Design and Technology, design thinking, competence, learning aids.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectdizains un tehnoloģijas
dc.subjectdizaina domāšana
dc.subjectkompetence
dc.subjectmācību līdzekļi
dc.titleDizaina domāšanas procesa izpratnes veidošanās tēmas „Projekts „Kā gatavojos un organizēju svētkus?”” apguvē dizainā un tehnoloģijās 2. klasē.
dc.title.alternativeProject „ How I Prepare for and Organize Festivities?” to Develop Understanding of Design Thinking process in Design and Technology in Grade 2.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record