Disleksija, kā skolēni ar disleksiju var labāk mācīties skolā
Author
Montoya de la Iglesia, Yolanda Sofia
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Šī maģistra darba mērķis ir definēt disleksiju, noteikt disleksijas raksturīgās iezīmes, izglītot skolotājus, lai viņi ikdienā saskartos ar skolēniem, kuriem ir šāds traucējums, spētu palīdzēt viņiem mācību procesā un, galvenokārt, paaugstināt viņu pašcieņu, un likt viņiem justies apmierinātiem ar sevi, izmantojot mūsdienās pieejamos tehnoloģiskos resursus. Šim nolūkam tika izmantota racionāla metode. Pētījuma dalībniece ir 12 gadus veica meitene no Limas, kas atrodas Perū, un viņas skolotāji, kuri tika konsultēti un atbalstīti. Šai meitenei nesen tika diagnosticēta disleksija. Iepriekš tika noteiktas vairākas nepareizas diagnozes. Rezultātā svarīgi bija izprast viņas vājās un stiprās puses, lai izstrādātu rīcības plānu. Lai saprastu lasīto, viņa izmantoja dažādas teksta lasīšanas programmatūras un audiogrāmatas. Skolniece izmantoja arī videoklipus un īsfilmas, lai labāk saprastu dažādas vēstures un zinātnes tēmas. Viņas iegūtie rezultāti bija pozitīvi, jo viņa labāk izprata tekstu, uzlabojās atzīmes, jutās apmierinātāka, vecāki bija atviegloti un skolotāji redzēja, ka viņas centieniem ir pozitīvi rezultāti. The aim of this thesis is to define dyslexia, establish the characteristics of dyslexic people, guide teachers to face the challenge of having a student with this disability and, above all, help these students learn the school lessons, raise their self-esteem, and feel satisfied with themselves using the technological resources that are available today. For this purpose, the rational method was used. In addition, a 12-year-old student from Lima, Peru and her teachers were contacted, monitored and supported. This student was recently diagnosed as dyslexic. However, she was given several misdiagnoses previously. In consequence, it was necessary to understand her difficulties and know her strengths to design an action plan. To be able to understand what she reads, she used various text readers software and audiobooks. The student also used videos and short films to help her understand diverse topics in history and science. The results she obtained were positive because she had a better understanding of the readings, she improved her grades, she felt satisfied, her parents were relieved, and the teachers saw that her efforts had positive results.