Pārmaiņas pirmsskolā izglītības politikas īstenošanas kontekstā
Author
Cintiņa, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kiseļova, Rita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs ir izstrādāts Izglītības vadības maģistra studiju programmas ietvaros ar mērķi izpētīt izglītības politikas īstenošanas procesu un tā uzdevumu izpildi konkrētā pašvaldībā. Darba aktualitāte ir saistīta ar pārmaiņām izglītības politikā Latvijā, kas tiek īstenotas ņemot vērā pasaules pieredzi un paradigmas maiņu izglītībā. Pārmaiņu ieviešana ir izaicinājumu un pārbaudījumu pilna katrai izglītības pakāpei, bet šajā darbā tiek aktualizēta pirmsskolas loma izglītības sistēmā, aplūkojot izglītības politikas īstenošanas procesu reālā laikā un vietā. Teorētiskajā pētījuma daļā tiek aplūkoti pieredzējušu autoru; R. Vinnet, B. Pont , T. Burns, un F. Köster viedokļi, secinājumi un ieteikumi izglītības politikas īstenošanā, kā arī izpētīts izglītības politikas veidošanas process Latvijā. Materiālu pētīšanas rezultātā, tiek secināts, ka politikas plānošana Latvijā cieši saskan ar pasaules pieredzi, tiek izmantota pasaulē populārā politiskā cikla teorija un ievēroti politiskās īstenošanas faktori un principi. Pētījuma praktiskā daļā tiek pētīti konkrētas pašvaldības attīstības plānošanas dokumenti, to pēctecība un salīdzinājums laikā, lai noskaidrotu izglītības lomu tajā, kā arī izpētītu un salīdzinātu izvirzīto mērķu un uzdevumu sasaisti ar pārmaiņu realizēšanu pirmsskolas izglītībā. Veicot pirmsskolas skolotāju aptauju, pirmsskolas vadītāju un pašvaldības pārstāvju intervijas, tika noskaidrotas ar pilnveidotā mācību satura īstenošanas procesu saistītā pieredze, kas palīdzēja noskaidrot reālo situāciju konkrētā pašvaldībā. Atslēgvārdi: izglītības politikas īstenošana, pirmsskola, reformas. The given master’s paper has been written as the final work in the study programme of Education management with the aim to research the implementation of education policy and the progress of its tasks in the particular municipality. The topicality of this paper is closely linked the changes in the education process in Latvia that are being realized in accordance with the world experience and change of education paradigm. This process is intensive and full of challenges during all stages of education. However, this paper focuses on the role of pre-school in the education process, analysing the implementation of education policy in the real time and location. The theoretical part of this paper analyses the researches, suggestions and conclusions of such experienced authors as R. Vinnet, B. Pont , T. Burns, un F. Köster. Moreover, the process of education policy in Latvia has been analysed in this paper. After the completion of literature analysis the author concludes that the planning of the policy in Latvia corresponds the main guidelines of the world experience, also the popular policy and theory is followed and taken into account practically; alongside with the political factors and principles. The practical part of this paper analyses the guidelines of the local municipality in terms of education policy, their succession and comparison over the years in order to research the connection of the aims and tasks with the implementation of changes in the pre-school education. The experience of the practical changes during improved education content was analysed according to the data from the questionnaires distributed among pre-school educators, chief of staff and representatives of the local municipality. This analysis has greatly helped to describe and analyse the results of the changes in the local municipality. Key words: implementation of education policy, pre-school, reforms.