Slimnīcas pedagoģija kā ilgtermiņa skolas vecuma pacientu izglītības risinājums
Author
Vicente Valle, Andrea
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Slimnīcu pedagoģija ir izglītības daļa, kas pēdējo gadu laikā ir ļoti attīstījusies. Tā ietilpst iekļaujošās izglītības jomā, jo tās galvenais mērķis ir nodrošināt slimiem bērniem piekļuvi kvalitatīvai izglītībai, ievērojot principu "izglītība visiem". Tomēr tā ir disciplīna, kurai vēl ir tāls ceļš ejams, jo ne visās valstīs tā pastāv vienādi. Šmaģistra darbs kalpo, lai tuvāk iepazītu slimnīcu pedagoģiju, gan vispārīgāk par tās situāciju juridiskā līmenī, gan konkrētāk par Spāniju un Latviju, aplūkojot tās situāciju sociālā un tuvākā aspektā. Šī pētījuma mērķis ir padarīt slimnīcu pedagoģiju sabiedrībā redzamāku, lai motivētu cilvēkus vairāk uzzināt un pētīt šo tēmu, jo tā ir būtiska gan izglītības jomā, gan sabiedrībā. Tādējādi, lai sasniegtu pētījuma vispārējo mērķi un uzdevumus, tika izmantota interpretatīvā pieeja, izmantojot kvalitatīvo metodoloģiju, kuras galvenais datu vākšanas instruments ir dokumentu analīze. Lai iegūtu plašāku informāciju par tēmu, ņemot vērā Spāniju un Latviju, tika izmantoti arī citi instrumenti, piemēram, anketas un intervijas. Visgrūtāk bija atrast informāciju par slimnīcas pedagoģiju Latvijā, jo netika atrasti gandrīz nekādi akadēmiski raksti vai citi resursi. Tomēr rezultāti liecina, neskatoties uz to, ka tēma nav daudz pētītatā ir klātesoša, vismaz ņemot vērā likumu Hospital Pedagogy is a part of education which has evolved a lot over the last few years. It is within the scope of inclusive education., as its main aim is to give sick children access to quality education, following the principle of education for all. However, it is a discipline that still has a long way to go, as it does not exist in the same way in all countries. This thesis serves to get to know Hospital Pedagogy more closely, in a more general way about its situation on a legal level and more specifically about Spain and Latvia, considering its situation in a more social and closer way. The aim of this study is to make Hospital Pedagogy more visible in society, in order to motivate people to know more and research about this topic, especially to those working in the social and education fields. In this way, in order to achieve the general aim and the objectives of the research, it is important to say that an interpretative approach has been adopted, using a qualitative methodology whose main instrument of data collection has been documentary analysis. Also, other instruments such as questionnaires and interviews have been used in order to obtain more information about the topic considering Spain and Latvia. The most difficult thing was to find information about Hospital Pedagogy in Latvia, as almost no academic articles or other resources have been found. However, the results show that even it is not a very common topic that ussually people know about it or maybe in some countries it is something that it is not yet very developed, it is present in some way, at least considering the law.