Fotogrāfija un radoša rakstīšana kā pedagoģiski rīki identitātes izpratnes veidošanā vizuālās mākslas stundās 11. klasē
Author
Juhansone-Daugule, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Utāns, Juris
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore Laura Juhansone – Daugule ir izstrādājusi diplomdarbu “Fotogrāfija un radoša rakstīšana kā pedagoģiski rīki identitātes izpratnes veidošanā vizuālās mākslas stundās 11. klasē”. Diplomdarba mērķis ir izpētīt fotogrāfiju un radošu rakstīšanu kā pedagoģiskus rīkus skolēnu identitātes izpratnes veidošanā 11. klasē vizuālās mākslas stundās. Pirmajā nodaļā apskatīta fotogrāfijas loma identitātes izpratnes veidošanā attiecīgajā vecumposmā, fotogrāfijas tehniskie aspekti uzņemšanas procesā un vizuālā lasītprasme, aprakstīta naratīva veidošana fotogrāfijā, vizuālā dzeja, fotodzeja, definēti ar fotogrāfiju un radošu rakstīšanu saistīti termini un aplūkoti mākslinieku darbu piemēri. Otrajā nodaļā ir aprakstīta izveidotā uzdevumu kopa “Fotogrāfija un radoša rakstīšana”, tās organizēšana un vērtēšana, kā arī mācību metodes saistībā ar fotogrāfiju un identitātes izpētes jautājumiem. Trešajā nodaļā atspoguļota izstrādātās uzdevumu kopas “Fotogrāfija un radoša rakstīšana” aprobācija, kas sevī ietver mācību procesa norises izklāstu, skolēnu izstrādāto darbu un vērtējuma analīzi, balstoties uz iepriekš izstrādātajiem vērtēšanas kritērijiem. Ceturtajā nodaļā sniegts ieskats par autores radošo darbu – vizuālo dzeju. Darba noslēgumā veikti secinājumi par radošas rakstīšanas un fotogrāfijas kā pedagoģisku rīku potenciālu identitātes izpratnes veidošanā 11. klasē. Gūtie rezultāti aprobācijas laikā apliecina teorijā gūtās atziņas par rakstīšanas un fotogrāfijas mijiedarbību, atbilstošā vecumposma identitātes aspektiem un fotogrāfijas aktualitāti jauniešu vidū. Izstrādātā uzdevumu kopa veiksmīgi aprobēta Rīgas “X” vidusskolas 11. klasē. Atslēgvārdi: fotogrāfija, radoša rakstīšana, vizuālā dzeja, fotodzeja, vizuālā lasītprasme The author of the work Laura Juhansone - Daugule has completed the diploma paper “Photography and Creative Writing as Pedagogical Tools for Building an Understanding of Identity in 11th Grade Visual Arts Lessons”. The aim was to study photography and creative writing as pedagogical tools in developing students understanding of identity in the 11th grade visual arts classes. The first chapter discusses the role of photography in shaping the understanding of identity at the relevant age, the technical aspects of photography and visual literacy, describes narrative photography, visual poetry, photopoetry, defines terms related to photography and creative writing and examples of artists work were considered. The second chapter describes the set of tasks “Photography and Creative Writing”, its organization and evaluation, as well as teaching methods related to photography and identity research. The third chapter presents the approbation of the developed set of tasks “Photography and Creative Writing”, which includes an outline of the learning process, student work and the analysis of assessment based on the previously developed criteria. The fourth chapter provides an insight into the author's creative work - visual poetry. At the end of the work there are conclusions about the potential of creative writing and photography as pedagogical tools in creating an understanding of identity in the 11th grade. The results obtained during the approbation confirm the findings gained in theory about the interaction of writing and photography, the aspects of identity of the corresponding age group and the topicality of photography among young people. A set of tasks has been successfully realized in the 11th grade of Riga “X” Secondary School. Keywords: photography, creative writing, visual poetry, photopoetry, visual literacy