Show simple item record

dc.contributor.advisorGolubeva, Ausma
dc.contributor.authorVecbērza, Līga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:05:16Z
dc.date.available2021-07-02T01:05:16Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other83002
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55635
dc.description.abstractDiplomdarba tēma ir „Pēdu stiprinošo vingrinājumu kompleksu izstrāde un to īstenošanas iespējas 4.-5. klašu skolēnu sporta stundās”. Diplomdarba mērķis ir, balstoties uz teorētiskām nostādnēm un pētījuma rezultātiem par pēdu veselību, izstrādāt pēdu stiprinošo vingrinājumu kompleksus, aprobēt sporta stundās un analizēt iegūtos rezultātus. Teorētiskajā daļā tiek pētīta un analizēta 10-11 gadus vecu skolēnu balsta un kustību orgānu sistēmas attīstība, veselība un īpatnības, sporta un veselības mācību priekšmeta saturs Skola2030 kontekstā, pēdu stiprināšanas iespējas sporta nodarbībās vai citos apstākļos. Praktiskajā daļā izmantotās pētnieciskās metodes ir skolēnu aptaujas, sporta pedagogu strukturētā intervija, izstrādāti un aprobēti pēdu stiprinošie vingrinājumu kompleksi, izveidota izglītojošā mācību stunda par pēdām. Iegūtie dati liecina, ka sporta stundās ir pietiekoši daudz iespēju stiprināt pēdas. Epidemioloģiskā situācija Latvijā 2021. gada pavasarī nebija labvēlīga pētījuma veikšanā, jo izglītības iestāžu darbs notika attālināti. Nevar izslēgt, ka blakus apstākļi un attālinātais mācību process varēja ietekmēt iegūtos rezultātus. Atbildot uz pētniecisko jautājumu, tika noskaidrots, ka pēdu stiprināšana ir jāiekļauj sporta stundās un to var izdarīt vairākos mācību programmas moduļos un stundas daļās. Atslēgas vārdi: fiziskā aktivitāte, balsta un kustību orgānu sistēma, pēdas, sākumskola, vingrinājumi, sporta stunda.
dc.description.abstractANOTATION The topic of the diploma paper is “Development of foot strengthening exercises complexes and their implementation possibilities in sport’s lessons for 4th to 5th grade students”. The aim of the diploma is, based on theoretical guidelines and the results of the study on foot health, to develop complex foot-strengthening exercises, to include in sports hours and to analyse the results. The theoretical part of the work analyses the 10-11-year-old children support and movement organ system development, content of a sports and health curriculum in the Skola2030 context, foot-strengthing options in sports lessons. The research methods used in the practical part are student surveys, a structured interview of sports teachers, a complex of foot-strengthening exercises developed and validated, an educational lesson about the feet. The resulting data shows that there are enough opportunities to strengthen feet in sport lessons. The epidemiological situation in Latvia in the spring of 2021 was not favourable to development study because the work of school was remote. It cannot be excluded that adjacent conditions and the remote learning process could have affected the results obtained. In response to the research question, it was found that foot strengthening should be included in sport’s lessons and can be done in several modules and hourly parts of the curriculum. Key words: physical activity, support and movement organ system, foot, primary school, exercise, sport lesson
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectfiziskā aktivitāte
dc.subjectbalsta un kustību orgānu sistēma
dc.subjectpēdas
dc.subjectsākumskola
dc.subjectvingrinājumi
dc.titlePēdu stiprinošo vingrinājumu kompleksu izstrāde un to īstenošanas iespējas 4.-5. klases skolēnu sporta stundās
dc.title.alternativeDevelopment of Foot Strengthening Exercises Complexes and their Implementation Possibilities in Sport Lessons for 4th to 5th Grade Students
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record