Show simple item record

dc.contributor.advisorŠelvaha, Lolita
dc.contributor.authorMickus, Ieva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:05:16Z
dc.date.available2021-07-02T01:05:16Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other83007
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55637
dc.description.abstractDiplomdarba tēma ir „Šūšanas apguve ilgtspējas aspektā dizainā un tehnoloģijās 8. klasē”. Diplomdarba mērķis ir izveidot mācību saturu tēmas “ Tekstilmozaīkas dizaina risinājumi no otrreiz izmantojamiem tekstilmateriāliem” apguvei un aprobēt to mācību priekšmetā dizains un tehnoloģija 8.klasē. Diplomdarbs sastāv no trīs nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek analizēti normatīvie dokumenti, apskatīti dizaina procesa posmi, analizēta ilgtspējas izpratne šūšanā un sasniedzamo rezultātu izveide šūšanas tēmai. Otrajā nodaļā ir tematiskais plāns, tekstilmozaīku vēsture, veidi, šūšanas principi un apskatīta vērtēšanas sistēma jaunajam mācību saturam un aprobētajai tēmai. Trešajā nodaļā ir aprakstīta satura aprobācija, darba process, rezultāti, iegūto rezultātu analīze. Pētījuma bāze: Ventspils novada X pamatskola, 8. klase, 8 skolnieces. Atslēgvārdi: ilgtspēja, dizains, dizaina domāšana, otrreizēja pārstrāde, lēnā mode.
dc.description.abstractThe topic of the diploma thesis is "Learning of sewing in the aspect of sustainability in design and technologies in 8th grade". The aim of the thesis is to create the study content for the acquisition of the topic “Textile mosaic design solutions from recyclable textile materials” and to approbate it in the subject design and technology in the 8th grade. The work consists of three chapters. In the first chapter, normative documents are analyzed, stages of the design process are being considered, and the understanding of sustainability in sewing and the creation of achievable results for the topic of sewing are being analyzed. The second chapter contains the thematic plan, the history of textile mosaics, types, sewing principles and the evaluation system for the new study content and the approbated content. The third chapter describes the approbation of the study content, work process, overall results and analysis of the obtained results. Research base: Ventspils region X primary school, 8th grade, 8 schoolgirls. Keywords: sustainability, design, design thinking, recycling, slow fashion.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectilgtspēja
dc.subjectdizains
dc.subjectdizaina domāšana
dc.subjectotrreizēja pārstrāde
dc.subjectlēnā mode
dc.titleŠūšanas apguve ilgtspējas aspektā dizainā un tehnoloģijās 8. klasē
dc.title.alternativeLearning to sew in terms of sustainability in design and technonogy in 8th grade
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record