dc.contributor.advisor | Mūrnieks, Andrejs | |
dc.contributor.author | Nolberga, Kitija | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2021-07-02T01:05:17Z | |
dc.date.available | 2021-07-02T01:05:17Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | 83047 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55640 | |
dc.description.abstract | Bakalaura darba tēma ir “Vidusskolēnu estētisko priekšstatu izpēte un metodisko ieteikumu izstrāde to attīstīšanai kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomā”. Darba mērķis ir izpētīt vidusskolēnu priekštatus par estētiku, izveidot metodiskos ieteikumus un mācību materiālu kopu vidusskolēnu estētisko priekšstatu paplašināšanai un izpratnes par estētiku izkopšanai. Estētiskais aspekts skolas mācību procesā ir viens no svarīgākajiem skolēna personības attīstībā. To visefektīvāk var realizēt kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomā ar mākslas palīdzību, kas aktīvi iedarbojas uz cilvēku apziņu, jūtām un gribu. Tāpēc tas ir labākais veids estētiskās pieredzes nodrošināšanai, izpratnes par estētiku izkopšanai un estētisko priekšstatu paplašināšanai. Darba ietvaros tika anketēti vidusskolēni un izveidoti metodiskie ieteikumi un materiālu kopas pedagoģiskajai aprobācijai. Pētījumā tika secināts, ka estētikas tēma nav pietiekami izvērsta mācību procesā vidusskolā, bet katram skolēnam dzīves laikā ir izveidojušies savi individuālie estētiskie priekšstati. Aprobācijas laikā tos ir izdevies paplašināt, radot dziļāku izpratni par estētiku ar izveidotās mācību materiālu kopas palīdzību. Iegūtās atziņas apkopotas metodiskajos ieteikumos skolotājiem par estētikas tematikas iekļaušanu mācību procesā. | |
dc.description.abstract | The aim of the bachelor’s paper “Research of the Aesthetic Notions of Secondary Students and Development of Methodological Recommendations for Their Development in the Field of Teaching - Cultural Awareness and Self-Expression in Art” is to study the aesthetic notions of secondary students, to create methodological recommendations and a set of teaching materials for expanding the aesthetic notions of secondary students and for developing an understanding of aesthetics. The aesthetic aspect of the school teaching process is one of the most important in the development of the student's personality. It can be most effectively realized in the field of teaching cultural awareness and self-expression in art, with the help of arts, which actively affects people's consciousness, feelings and will. Therefore, it is the best way to provide an aesthetic experience, to develop an understanding of aesthetics and to expand aesthetic notions. As part of the work, secondary students were surveyed and were created methodological recommendations and sets of materials for pedagogical approbation. The study concluded that in the secondary school the theme of aesthetics was not sufficiently expanded in the learning process, but that each student has developed their own individual aesthetic notions during their lifetime. During the approbation, the aesthetic notions have been successfully expanded by creating a deeper understanding of aesthetics through the established set of teaching materials. The lessons learned are summarized in the methodological recommendations for teachers on the inclusion of aesthetics in the teaching/learning process. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pedagoģija | |
dc.subject | estētika | |
dc.subject | māksla | |
dc.subject | kultūra | |
dc.subject | izglītība | |
dc.subject | kulturoloģija | |
dc.title | Vidusskolēnu estētisko priekšstatu izpēte un metodisko ieteikumu izstrāde to attīstīšanai kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomā | |
dc.title.alternative | Research of the Aesthetic Notions of Secondary Students and Development of Methodological Recommendations for Their Development in the Field of Teaching - Cultural Awareness and Self-Expression in Art | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |