Show simple item record

dc.contributor.advisorUpmane, Anda
dc.contributor.authorKrišjāne, Aija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:05:17Z
dc.date.available2021-07-02T01:05:17Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other83092
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55645
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija izpētīt pašcieņas, akadēmiskās pašefektivitātes, pārbaudījumu trauksmes un akadēmisko sasniegumu saistības izlaiduma klašu skolēniem attālināto mācību apstākļos. Datu ievākšanai tika izmantota Pārbaudījumu trauksmes aptauja (Cognitive Test Anxiety Scale–Second Edition / CTAS-2; Thomas, Cassady & Finch, 2017), Akadēmiskās pašefektivitātes aptauja (Academic Selfefficacy Scale, Sachitra & Bandara, 2017), Rozenberga pašcieņas aptauja (Rosenberg Self-Esteem Scale, Rosenberg, 1965), aptauja attieksmes pret attālinātajām mācībām izvērtēšanai kā arī respondentu vidējā atzīme 2020/2021. mācību gada 1. semestrī. Pētījumā piedalījās 87 respondenti, 9. un 12. klašu skolēni vecumā no 14 līdz 19 gadiem. Pētījuma rezultāti parāda, ka pastāv statistiski nozīmīga negatīva saistība starp pārbaudījumu trauksmi un pašcieņu. Saskaņā ar pētījumā iegūtajiem rezultātiem pastāv statistiski nozīmīga pozitīva saistība starp akadēmiskajiem sasniegumiem un akadēmisko pašefektivitāti. Kā liecina pētījumā iegūtie dati, pastāv vidēja statistiski nozīmīga pozitīva saistība starp pašefektivitāti un pašcieņu. Aprēķini rāda, ka pastāv vāja statistiski nozīmīga negatīva saistība starp akadēmiskajiem sasniegumiem un pārbaudījumu trauksmi. Netika atklātas nozīmīgas pašcieņas, pārbaudījumu trauksmes, akadēmiskās pašefektivitātes saistības ar apmierinātibu ar atālinātajām mācībām. Pētījuma rezultāti norāda, ka pašcieņa statistiski nozīmīgi prognozē pārbaudījumu trauksmi un akadēmiskā pašefektivitāte statistiski nozīmīgi prognozē akadēmiskos sasniegumus. Atslēgas vārdi: pārbaudījumu trauksme, pašcieņa, akadēmiskā pašefektivitāte, akadēmiskie sasniegumu, apmierinātība ar attālinātajām mācībām.
dc.description.abstractThe aim of the study was to investigate the correlations between self-esteem, academic self-efficacy, test anxiety, and academic achievement for high school students in distance learning settings. Data collection was based on the Cognitive Test Anxiety Scale – Second Edition / CTAS-2 (Thomas, Cassady & Finch, 2017), Academic Self-Efficiency Scale (Sachitra & Bandara, 2017), Rosenberg Self-Esteem scale (Rosenberg, 1965) and a survey developed for a sample of Indonesian students to evaluate the attitude towards distance learning, as well as the average mark of the respondents in the 1st semester. The study involved 87 respondents, 9th and 12th grade students aged 14 to 19 years. The results show that there is a statistically significant negative correlation between test anxiety and self-esteem. The results also show that there is a statistically significant positive correlation between average academic achievement and academic self-efficacy. According to the data obtained in the study, there is a moderately statistically significant positive correlation between self-efficacy and self-esteem. Calculations show that there is a weak statistically significant negative correlation between academic achievement and test anxiety. No significant self-esteem, test anxiety, academic self-efficacy was found to be related to satisfaction with distance learning. The results of the study indicate that self-esteem statistically significantly predicts test anxiety and academic self-efficacy statistically significantly predicts academic achievement. Key words: test anxiety, self-esteem, academic self-efficacy, academic achievement, satisfaction with distance learning, graduate students.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectPārbaudījumu trauksme
dc.subjectPašcieņa
dc.subjectAkadēmiskā pašefektivitāte
dc.subjectAkadēmiskie sasniegumi
dc.titleAkadēmiskās pašefektivitātes un pašcieņas saistība ar pārbaudījumu trauksmi un akadēmiskajiem sasniegumiem izlaiduma klašu skolēniem attālināto mācību apstākļos
dc.title.alternativeCorrelation between Academic Self-Efficiency and Self-Esteem with Test Anxiety and Academic Achievement for Graduate Students in Distance Learning
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record