10. klases skolēnu stilistikas prasmju pilnveidošanas iespējas latviešu valodas stundās
Author
Voita, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vulāne, Anna
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā 10.klases skolēnu stilistikas prasmju pilnveidošanas iespējas latviešu valodas stundās izvirzīts mērķis aprobēt izstrādāto lingvodidaktisko materiālu un pārliecināties par tā piemērotību 10.klases skolēnu stilistikas prasmju attīstīšanai, strādājot ar reklāmas –viena no publicistikas stila žanriem –tekstu.Pedagoģiskie vērojumiunskolotāju pieredze liecina, ka mūsdienās skolēnu prasmes stilistikā nav pietiekami attīstītas, tāpēc mācību procesā tam jāpievērš lielāka uzmanība, kas arī nosaka pētāmās problēmas aktualitāti.Diplomdarba četrās nodaļās piedāvāts ieskats teorētiskajās atziņās, kas aktuālas un būtiskas pētāmās problēmas aspektā, pamatota didaktiskā materiāla atlase, izstrāde un aprobācija, raksturota pedagoģiskā izmēģinājumdarbība un analizēti iegūtie rezultāti.Analizējot skolēnu noslēgumadarbus,tika secināts, ka skolēni prot mērķtiecīgi un plānveidīgi veidot tekstu atbilstoši žanra specifikai, kā arī izmantot iederīgus valodas līdzekļus. Skolēni izrādīja interesi apgūt stilistikas prasmes,strādājot ar reklāmas tekstiem. Tāpēc ir pamats uzskatīt, ka pētījuma mērķis ir sasniegts un izvirzītie uzdevumi paveikti.Pielikumos apkopoti didaktiskajā materiālā ietverto darba lapu paraugi, mācību stundu konspekti un skolēnu darbi,kā arī aptaujas anketas.Pētījums var būt noderīgs latviešu valodas skolotājiem un citiem interesentiem.Diplomdarba apjoms –80 lpp. The target of diploma work “ Opportunities for Stylistic Skills Developmentof 10th grade Students in Latvian Language Lessons” is to work out and approbate linguisticdidactic material for 10th grade students to developing stilistics skills working with ads’ texts –as one of languagestyle type.The pedagogical observations and teachers’ practice shows that students’ stilistic skills are not good enough developed at present days, this is why it is necessary to pay more attention in this direction andthus defining the research problem urgency.Insight into the theoretical cognitions, which are essential in the aspect of the viewed problem, the choice, the development, the approbation and the motivation of the didactic material as well as the pedagogical action and the analysis of the results, is given in the four sections of the diploma work.As the results of student final works showed that they are able to compose text determinately and accordingly to the subject and as they have shown personal interest in the maintenance and sustainability of the Latvian language and work withads’ texts. It can be concluded that the target of the research is achieved. Examples of work sheets, used in the didactic material, student works and summaries of lessons are compiled in the appendices.The research can be useful for teachers of latvian language as well as others’ interested.The diploma work consists of 80 pages.