Saskarsme ar mājdzīvniekiem kā 1,5 - 3 gadus vecu bērnu sociālo prasmju veicinātāja pirmsskolas iestādē
Author
Apine, Elvita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir “Saskarsme ar mājdzīvniekiem kā 1,5 - 3 gadus vecu bērnu sociālo prasmju veicinātāja pirmsskolas iestādē”. Diplomdarba mērķis ir pētīt 1,5 - 3 gadus vecu bērnu sociālo prasmju veicināšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē saskarsmē ar mājdzīvniekiem. Diplomdarba teorētiskajā daļā pētīta un analizēta teorētiskā literatūra par socializāciju un sociālo prasmju attīstību, kā arī literatūra par saskarsmi ar mājdzīvniekiem ģimenē un bērna dzīvē. Diplomdarba praktiskajā daļā veikta intervija ar kanisterapeiti un veiktas aptaujas pirmsskolas programmas 1. posma pedagogiem, kā arī 1,5 līdz 3 gadus vecu bērnu vecākiem. Balstoties uz intervijā grūto informāciju un aptauju rezultātiem, izstrādātas 5 rekomendācijas sociālo prasmju un attīstības kopumā veicināšanai saskarsmē ar mājdzīvnieku pirmsskolas programmas 1. posmā. Atslēgvārdi: sociālās prasmes, pirmsskolas programmas 1. posms, saskarsme ar mājdzīvniekiem. The topic of the diploma thesis is “Communication with Pets as Facilitator of Social Skills of 1,5 to 3 Years Old Children in Preschool”. The aim of the diploma thesis is to study the possibilities of promoting the social skills of 1,5 to 3 years old children in a preschool in a communication with pets. In the theoretical part of the Diploma thesis there is a study and an analysis of theoretical literature about socialization and development of social skills and an analysis of literature about communication with pets in a family and in the life of a child. In the practical part of the diploma thesis there is an interview with a specialist of a canistherapy and there are surveys for the preschool teachers of the preschool programs first stage and for the parents of 1,5 to 3 years old children. There are also done 5 recommendations for the promotion of the social skills and child development in preschool programs first stage while communicating with pets. Keywords: social skills, the first stage of a preschool program, communication with pets.