Show simple item record

dc.contributor.advisorMarčenko, Jeļena
dc.contributor.authorRudzinska, Skaidrīte
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:05:19Z
dc.date.available2021-07-02T01:05:19Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other83196
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55659
dc.description.abstractTeksta pieeja latviešu valodas kā svešvalodas mācīšanā valodas apguves sākumposmā: diplomdarbs. – Rīga, 2021 – 59.lpp. Pētījums veltīts teksta pieejai svešvalodu apguvē, tās teorētiskajai analīzei, metodiskajiem paņēmieniem tajā valodas apguves sākumposmā un metodiskā materiāla izstrādei latviešu valodas kā svešvalodas apguvei A1-A2 valodas apguves līmenim. Temata aktualitāti nosaka praktiskā nepieciešamība zināšanās par mūsdienīgām un efektīvām valodas apguves pieejām, metodēm un paņēmieniem svešvalodu apguvē vispār un latviešu valodā kā svešvalodā konkrēti, sakarā ar starptautisko skolu darbību Latvijā, kurās latviešu valoda tiek mācīta kā svešvaloda, bet latviešu valodas skolotājiem latviešu valodas kā svešvalodas mācīšanas metodika jāapgūst patstāvīgi. Darba pirmajā daļā skaidroti darbā izmantotie jēdzieni: svešvalodas apguve, svešvalodas mācīšanās, valoda, svešvaloda vai otrā valoda, teksts. Īsi raksturots valodas apguves sākumlīmenis. Definēta teksta pieeja. Raksturoti runas darbības veidi, apkopota ārzemju autoru pieredze, aprakstīts metodiskais pamatojums un idejas integrētas un interaktīvas pieejas izmantošanai mācīšanas un mācīšanās procesā teksta pieejā. Otrajā daļā, kas ir pētījuma praktiskā daļa, piedāvāts metodiskais materiāls, realizētie stundu piemēri teksta pieejas izmantošanā A1 un A2 valodas apguves līmeņa skolēniem. Sniegti secinājumi.
dc.description.abstractText based approach in Latvian as a foreign language in the initial stage of language learning: diploma thesis. - Riga, 2021 – 59p. The research is devoted to the text based approach to foreign language acquisition, its theoretical analysis, methodological techniques in those languages at the initial stage of acquisition and methodological development of material in Latvian as a foreign language acquisition for the purpose of A1-A2 language level acquisition. Topical issues determine the practical need for knowledge of modern and effective language learning approaches, methods and techniques in foreign language learning in general and in Latvian as a foreign language in particular, due to the operation of international schools in Latvia, Latvian is taught as a foreign language, but Latvian language teachers the methodology of teaching a foreign language must be learned independently. The first part of the work explains the concepts used in the work: learning a foreign language, foreign language acquisition, language, foreign language or second language, text. A brief description of the initial level of language acquisition. Defined the text based approach. Types of speech activity are described. Also described methodological substantiation and some ideas for the use of the integrated and interactive approach to teaching and learning in the text based approach are summarized. In the second part of the research, there are proposed methodological materials, examples of realized lessons in the use of text based approach for A1 and A2 language acquisition level students. Conclusions are given.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectteksta pieeja
dc.subjectlatviešu valoda
dc.subjectsvešvaloda
dc.subjectfunkcionālā pieeja
dc.subjectkomunikācija
dc.titleTeksta pieeja latviešu valodas kā svešvalodas mācīšanā valodas apguves sākumposmā
dc.title.alternativeText based approach in teaching Latvian as a foreign language in the initial stage of language acquisition
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record