Klausīšanās prasmes pilnveide izmantojot mūziku vācu valodas kā svešvalodas stundās vidusskolā
Author
Kuple, Dārta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kangro, Ilze
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā tiek pētīts jautājums, vai vācu mūzikas klausīšanās otrās kā svešvalodas stundās pilnveido klausīšanās prasmi. Tēma tika izvēlēta, jo daudzi cilvēki klausās mūziku vairākās valodās un tas paver pedagogiem iespēju izmantot mūziku svešvalodu stundās. Autorei ir bijusi pozitīva pieredze skolā, kad tika strādāts ar mūziku. Skolēni īsā laika periodā ikdienā sāka klausīties vācu mūziku un viņu valodas zināšanas uzlabojās. Šī darba mērķis ir izpētīt, vai un kā skolotāja vadīta mūzikas klausīšanās vācu valodas kā svešvalodas stundās pilnveido klausīšanās prasmi. Teorētiskajā daļā aplūkota mūzikas izmantošana vācu valodas stundās un kā mūziku labāk integrēt stundās. Tiek arī apskatīta autentiska un didaktiska mūzika, un tiek pētīts, kuru izmantot svešvalodu stundās. Pēc teorētiskās daļas izstrādes tika konstatēts, ka mūzikas izmantošana svešvalodu stundās palielina skolēnu motivāciju. Mūziku svešvalodu stundās var izmantot dažādos veidos. Praktiskā daļa satur skolēnu raksturojumus, divus stundu plānus, divu anketu rezultātu analīzi. Darba beigās atrodamas tēzes un secinājumi. Pedagoģiskā izmēģinājuma laikā tika izsecināts, ka mūzikas izmantošana pilnveido skolēnu klausīšanās prasmi. This diploma thesis is devoted to the question whether listening to German music in foreign language lessons improves listening comprehension. This topic was chosen because many people listen to music in different languages, which gives teachers an opportunity to use music in the classroom. The author has had positive experience at school with music in foreign language lessons. The learners quickly started to listen to German music themselves and their language skills have also improved. The aim of the work is to research whether and how teacher-led listening to music in German as foreign language lessons can influence listening comprehension. The theoretical part explains the usage of music in German lessons and how one can better integrate music in lessons. Authentic and didactic music is also looked at and which of them can be used in foreign language lessons. After working out the theoretical part, it was found, that the use of music in foreign language lessons increases the motivation of the students. Music can be used in a variety of ways in foreign language lessons. The practical part contains the characterization of the students, two timetables, the analysis of the results of two questionnaires. At the end of the work there are theses and the conclusions. Pedagogical testing has shown that the use of music improves the students' listening skills.