Vizuālās atgādnes angļu valodas B1 līmeņa skolēniem individuāli pielāgota mācīšanās tempa atbalstam
Author
Asare, Maira
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kompetencēs balstīta izglītība pieprasa ņemt vērā daudzveidīgo skolēnu vajadzību un iepriekšējo zināšanu bāzi. Ir skaidrs, ka skolēni sasniedz prasmju meistarību atšķirīgos ātrumos. Pētījuma mērķis bija izpētīt, kā individuāli pielāgotu mācīšanās tempu var sekmēt ar vizuālo atgādņu izmantošanu B1 līmeņa angļu valodas apguvē. Darbības pētījums tika īstenots caur vairākkārtējiem vizuālo atgādņu uzlabojumiem, ņemot vērā skolēnu un skolotāju sniegto atgriezenisko saiti. Pētījums apstiprināja, ka vizuālās atgādnes ietekmē skolotāja kompetenci vadīt mācību stundas, nodrošinot individuāli pielāgota mācību tempa atbalstu. Patstāvīgs darbs ar mācību materiāliem uzlabo skolēna akadēmiskos sasniegumus un pašvadītas mācīšanās prasmes. Skolotājiem ir ieteicams dalīties ar izstrādātajiem mācību materiāliem, lai uzlabotu to pieejamību, nostiprinātu skolotāju sadarbību un kopumā samazinātu savu noslogotību. Atslēgas vārdi: vizuālās atgādnes, individuāli pielāgota mācību tempa atbalsts, kompetencēs balstīta izglītība, B1 līmenis angļu valodā kā svešvalodā, darbības pētījums Competence-based education requires considering the diverse background of students' needs and prior knowledge. Evidently, students achieve skill mastery at varying paces. The study aimed to explore how the use of visual aids can foster pre-intermediate English students’ flexibly-paced learning. The action research was carried out by continuous development of visual aids based on students' and teachers' feedback. The study confirmed that visual aids impact teacher's competence to guide flexibly-paced learning. Autonomous work with materials improves student academic achievement and self-directed learning skills, while the teacher can provide extensive assistance. Teachers are suggested to share materials to improve their availability, foster teachers’ collaboration, and reduce overall workload. Keywords: visual aids, flexibly-paced learning, competence-based education, pre-intermediate EFL, action research