Vienaudžu mācīšanās eseju rakstīšanas prasmju pilnveidei angļu valodas stundās 8. klasē
Author
Apsīte, Anda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Izglītības sistēma piedzīvo pārmaiņas, un projekts “Skola 2030” pakāpeniski ievieš pārmaiņas Latvijas skolu izglītības standartā, par pamatu izglītībā izvirzot kompetenču pieeju. Skolotājiem jāapgūst jaunas prasmes un jāgūst zināšanas, lai varētu pilnvērtīgi lietot kompetenču pieejā balstītās stratēģijas, strādājot ar skolēniem. Eiropas Komisija ir definējusi astoņas galvenās kompetences, kas nepieciešamas mūžisglītības veicināšanā un kuru pamatā ir zināšanas, prasmes un attieksme. Viena no astoņām pamatkompetencēm ir valodas pratība, kurā ietilps dažādas valodas prasmes, tai skaitā rakstītparsme. Šis pētījums tika veikts angļu valodas stundu ietvaros, strādājot ar 8. klases skolēniem, lai meģinātu ar vienaudžu mācīšanas pieejas iesaisti stundu darbā uzlabot skolēnu esejas rakstīšanas prasmi angļu valodā. Lai noskaidrotu skolēnu attieksmi un domaas par vienaudžu mācīšanu un eseju rakstīšanu, tika izveidotas aptaujas un ievākti dati. Pētījuma gaitā studenti praktiski darbojās ar esejas rakstīšanas uzdevumiem un vienaudžu mācīšanu. Pētījuma rezultāti liecina, ka skolēnu attieksme pret vienaudžu mācīšanu eseju rakstīšanā ir negatīva, savukārt palīdzība, ko skolēni var piedāvāt viens otram gramatikas un vārdu krājuma uzdevumu izpildē tiek vērtēta pozitīvi. The education system is changing and “Skola 2030” introduces competence-based learning and teaching curiculum and strategies. Teachers have to acquire new knowledge and introduce new teaching startegies in their classrooms. European Commission have defined eight key competences which are a combination of appropriate attitudes, skills and knowledge. One of the key competencies is literacy, which includes all the language skills. Therefore, this case study was implemented into the English lessons to improve students’ essay writing skills by using peer tutoring strategies in Grade 8. Various writing strategies were introduced to students during the lessons and observations were made during the learning process and questionnaires were filled in by students to ascertain their thoughts and attitudes towards peer tutoring and essay writing tasks. During the research it was concluded that students prefer managing essay writing tasks individually without the help of their peers, however, their attitude towards helping and being helped by peers during grammar and vocabulary tasks was positive.