Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indra
dc.contributor.authorCare, Diāna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:05:20Z
dc.date.available2021-07-02T01:05:20Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other83225
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55666
dc.description.abstractPar spīti tam, ka skolotāja karjera piedāvā neskaitāmas attīstības iespējas, plašā sabiedrības daļā vēl joprojām valda uzskats, ka karjerai izglītības sistēmā nav izaugsmes iespējas. Šis aplamais uzskats padara gandrīz neiespējamu motivētu, talantīgu un kompetentu indivīdu piesaisti skolotāja darbam. Šis maģistra darbs ir mēģinājums rast atbildes uz aktuālu problēmu daudzās izglītības sistēmās pasaulē – skolotāju trūkums. Skaidrs redzējums par iespējām skolotāja karjerā var piesaistīt izcilas personības šai profesijai. Lai izpētītu angļu valodas kā svešvalodas skolotāju karjeras trajektorijas Latvijā tika izvēlēts fenomenoloģijas pētījuma dizains, kas ļāva padziļināti izzināt pētījuma dalībnieku profesionālo dzīvi. Datu iegūšanai tikai izmantotas daļēji strukturētas intervijas, kurās piedalījās 12 angļu valodas skolotāji, un pētījuma dalībnieku CV analīze. Veicot intervijās un CV iegūto datu analīzi, tika atklāti un aprakstīti pieci angļu valodas skolotāja karjeras modeļi: virzība uz augšu, virzība uz sāniem, konteksta maiņa, iespēju izmantošana ārpus karjeras, dažādu sistēmas līmeņu apzināšana. Piedāvātie karjeras modeļi nav neatkarīgi cits no cita, skolotājs var apvienot dažādus soļus no katra modeļa. Pamatojoties uz pētījuma datiem, autore var secināt, ka skolotāja karjera Latvijā nodrošina neskaitāmas attīstības iespējas gan vertikālā, gan horizontālā skatījumā.
dc.description.abstractNevertheless, the teaching career provides endless career advancement opportunities there is still a belief in a wider society that the career within education system is mostly “flat”. This misconception makes it even more difficult to recruit and retain motivated, talented, and competent individuals as teachers. This Thesis tries to give answers to topical issue within numerous education systems around the world – teacher shortage. A clear vision of opportunities within the teaching profession might attract brilliant individuals to the profession. To study in depth English as a foreign language teachers’ careers trajectories in Latvia phenomenological research design was used. The data collection methods used were semi-structured interviews with 12 English language teachers and participants’ CV analysis. Through the analysis of the interviews and the CVs five models of the English language teachers’ career were discovered and described: Moving Upwards, Moving Sideways, Changing Contexts, Moving in and out, Adding Layers of System. The career models presented are not independent from each other it is possible for a teacher to combine different steps of these models. Based on the outcomes of the research, the author can conclude that the teaching career in Latvia provides numerous promotion opportunities, both vertically and horizontally.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectkarjera
dc.subjectangļu valodas skolotājs
dc.subjectfenomenoloģija
dc.subjectcareer
dc.subjectEnglish language teacher
dc.titleAngļu valodas skolotāja karjeras trajektorijas Latvijā
dc.title.alternativeEnglish Language Teacher's Career Trajectories in Latvia
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record