• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pašvadītas mācīšanās stratēģijas lasītprasmes uzlabošanai angļu valodas stundās 4.klasē

Thumbnail
View/Open
299-83282-Nerlo_Svetlana_sn17022.pdf (2.475Mb)
Author
Nerlo, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbā tiek pētīta ekstensīvās lasīšanas ietekme uz skolēnu spēju veikt lasīšanas uzdevumus. Teorētiskajā daļā tiek izklāstīts lasīšanas jēdziens; darbā apskatītas pamatskolas skolēnu problēmas lasīšanā, kā arī ekstensīvās lasīšanas loma, tekstu izlases kritēriji un efektīvas lasīšanas stratēģijas. Šī darba mērķis ir palīdzēt vidējā zināšanu līmeņa skolēniem apgūt lasīšanas stratēģijas. Darba praktiskajā daļā sniegts pārskats par pilotpētījumu: eksperimentālā grupa lasīja ekstensīvi un pielietoja praksē lasīšanas stratēģijas. Darba izpētes metode ir eksperiments; datu vākšanas instrumenti ir dalībnieku novērošana, vajadzību anketu analīze, lasīšanas pirmseksperimenta tests un pēceksperimenta tests. Pilotpētījuma rezultāti parāda, ka lasīšanas stratēģijas veicina skolēnu lasīšanas spēju attīstīšanu.
 
The present MA paper investigates the influence of extensive reading on the learners’ ability to deal with reading comprehension tasks. The theoretical part discusses the concept of reading; it explains basic school learners’ problems in reading; the role of extensive reading; the criteria for text selection; it provides effective reading strategies. The thesis aims at equipping intermediate learners with reading strategies. The empirical part describes the pilot study with an experimental group reading extensively and practising reading strategies. The empirical method of the research is an experiment with classroom observation, a needs analysis questionnaire, pre-test and post-test as data collection tools. The results of the pilot study indicate that reading strategies facilitate noticeable development of the students’ reading skills.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55672
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV