• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālpedagoģiskā darbība pašvadītas mācīšanās veicināšanā Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas 8. klasēs

Thumbnail
View/Open
299-83285-Prohorova_Regina_rp16044.pdf (826.9Kb)
Author
Prohorova, Regīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Regīnas Prohorovas diplomdarbs “Sociālpedagoģiskā darbība pašvadītas mācīšanās veicināšanā Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas 8. klasēs” izstrādāts ar mērķi izzināt pašvadītas mācīšanās prasmes un raksturot sociālpedagoģisko darbību pašvadītas mācīšanās veicināšanā Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas 8. klasēs. Teorētiskajā daļā izzināts pašvadītas mācīšanās teorētiskais pamats, Latvijas pieredze pašvadītas mācīšanās pilnveidošanā un pašvadīta mācīšanās attālinātās mācīšanās apstākļos. Praktiskajā daļā veikts pētījums par pašvadīto mācīšanos Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas 8. klasēs. Tika izstrādāta sociālpedagoģiskās darbības programma pašvadītas mācīšanās veicināšanai Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas 8. klasēs. Veikta programmas aprobācija un tās rezultātu analīze.
 
The Diploma Work of Regina Prohorova „Socio-pedagogical Activity in Promoting Self-Directed Learning in Grades 8th, Jelgava Spidola State Gymnasium.” Is designed to explore self-directed learning skills and to describe socio-pedagogical action in promoting selfdirected learning in Grades 8 of Jelgava Spidola State Gymnasium. The theoretical basis of self-directed learning, the experience of Latvia in improving selfdirected learning, and the conditions of self-directed learning in remote learning. A study on self-directed learningin Grades 8 of Jelgava Spidola State Gymnasium has been conducted in the practical part. A socio-pedagogical action programme was developed to promote self-directed learning in Grades 8 of Jelgava Spidola State Gymnasium. The programme is validated and its results analysed. Keywords: self-directed learning, socio-pedagogical action, pupil.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55673
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV