Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indra
dc.contributor.authorValtere, Agita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:05:21Z
dc.date.available2021-07-02T01:05:21Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other83303
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55674
dc.description.abstractMaģistra darba „Skolotāju vajadzībās balstīta publiskās runas prasmju kursa pilnveide” mērķis ir izzināt skolotāju vajadzības publiskās runas prasmju studiju kursa pilnveidei, veicot publiskās runas prasmju kritēriju analīzi, aprakstot statistiski nozīmīgos skolotāju anketēšanas rezultātus un veicot konsultācijas pie ekspertiem. Lai sasniegtu maģistra darba mērķi un atbildētu uz pētījuma jautājumiem, tika veikts gadījuma pētījums, kurā tika noskaidrots, kā skolotāji vērtē savas publiskās runas prasmes un balsi, analizētas studentu atsauksmes par universitātes studiju kursa saturu un īstenošanu un veiktas intervijas ar augstskolu skolotāju studiju programmu direktoriem un publiskās runas pasniedzējiem un ekspertiem. Izmantojot statistiskās analīzes metodes, ir noskaidrots, ka būtiski zemāku publiskās runas pašvērtējumu uzrāda pirmsskolas un sākumskolas skolotāji, un tas varētu būt saistīts ar to, ka šie skolotāji un arī daudzi studenti Latvijas augstskolās, izglītību, kas saistīta ar runas prasmēm, neiegūst. Iegūtie dati apliecina, ka ir 22,72 % atšķirība starp skolotāju, kuri ir apmeklējuši jebkādas, ar publisko runu saistītas nodarbības vai apguvuši publiskās runas kursu augstskolā, publiskās runas pašvērtējumiem, un skolotājiem, kuri neko nav apguvuši. Tādu ir 19 %. Rezultātā ir izstrādāti ieteikumi topošo skolotāju runas prasmju un balss pilnveidei augstskolas studiju kursā. Atslēgas vārdi: publiskās runas prasmes, skolotāju vajadzības, studiju kurss
dc.description.abstractThe aim of the Master’s Thesis “Improvement of Public Speaking Skills’ Course Based on Teachers’ Needs” is studying teachers’ needs in order to improve a public speaking study course by performing criteria analysis of public speaking skills, describing statistically important results of the teachers’ questionnaires and consulting experts. To achieve the aim of the Master’s Thesis and answer the research questions, a case study has been conducted which demonstrates how the teachers evaluate their public speaking skills and voice, and reflects analysis of the students’ reviews on content and implementation of the university study course as well as includes interviews with study programme directors and public speaking lecturers and experts. Using statistical analysis methods it has been found out that preschool and primary school teachers demonstrate significantly lower self-assessment of public speaking, and this may be linked to the fact that these teachers and many other students of higher education institutions in Latvia do not acquire education related to speaking skills. The obtained data show 22,72% difference in public speaking self-assessment of the teachers who have attended any kind of in-service courses related to public speaking or have had a university course on public speaking, comparing with that of the teachers who haven’t acquired anything related to public speaking. There are 19% of those. As a result, recommendations for the improvement of future teachers’ speaking skills and voice have been developed in the university study course. Key words: public speaking skills, teachers’ needs, study course
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectpubliskās runas prasmes
dc.subjectskolotāju vajadzības
dc.subjectstudiju kurss
dc.subjectskolotāju izglītība
dc.titleSkolotāju vajadzībās balstīta publiskās runas prasmju kursa pilnveide
dc.title.alternativeImprovement of Public Speaking Skills’ Course Based on Teachers
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record