Iegaumēšanas stratēģijas angļu valodas gramatikas apguves uzlabošanai 7.klasē
Autor
Straume, Keita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Latkovska, Evija
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba autors savā darba pieredzē ir novērojis, ka daudzi skolēni cīnās ar atmiņas pielietošanu, lai uzlabotu angļu valodas gramatikas apguvi. Skolēniem bieži ir grūtības atcerēties konkrētu faktisko informāciju, piemēram, datumus vai gramatikas likumus, kā arī viņiem ir grūtības atcerēties materiālus, kurus viņi apskatījuši iepriekš mācību gada laikā vai pagājušajā gadā. Skolēni var arī nespēt atbildēt uz konkrētiem jautājumiem, kas viņiem tiek uzdoti stundā, pat ja viņu vecāki un / vai skolotāji domā, ka skolēni zina šo informāciju. Angļu valodas stundā ir jāizmanto iegaumēšanas stratēģijas, lai kultivētu skolēnu atmiņu un uzlabotu mācību procesu. Diplomdarba mērķis ir uzzināt, kā iegaumēšanas stratēģijas palīdz uzlabot angļu valodas gramatikas apguvi 7.klasē. Pētījuma metode ir gadījuma izpēte, kas ietver autora interviju ar divām angļu valodas skolotājām, gramatikas testu, kas veikts pirms un pēc iegaumēšanas stratēģiju ieviešanas, lai uzlabotu angļu valodas gramatikas apguvi 7.klasē, skolēnu aptaujas, lai izprastu viņu sajūtas pret izvēlētajām iegaumēšanas stratēģijām un to efektivitāti. Tika konstatēts, ka ir piecas iegaumēšanas stratēģijas, lai uzlabotu angļu valodas gramatikas apguvi, tostarp atkārtošana pa daļām, iepriekšējo zināšanu atgūšanas treniņš, dziļā kodēšana, mācīšanās ar žestu palīdzību un mnemonikas stratēģijas. Neskatoties uz pandēmiskā koronavīrusa (COVID- 19) uzliesmojumu, darba autors centās ieviest atklātās iegaumēšanas stratēģijas tālmācības vidē, kas norisinājās veiksmīgi. Pirms iegaumēšanas stratēģiju ieviešanas angļu valodas gramatikas stundās, kur tika apgūts darbības vārdu laiks „Present Perfect” (saliktā tagadne), skolēnu vidējā atzīme bija 75%, tomēr pēc iegaumēšanas stratēģiju pielāgošanas un izmantošanas mācību procesā tā bija 85%. Rezultātā skolēnu vidējā atzīme tika paaugstināta par 10%. Kopā ar pētījumā iegūtajiem datiem par iegaumēšanas stratēģijām angļu valodas gramatikas apguves uzlabošanai 7.klasē diplomdarba ietvaros veikto pētījumu var izmantot kā pamudinājumu skolotājiem darboties ar radošākām un atmiņu attīstošākām metodēm klasē. Atslēgas vārdi: angļu valodas gramatikas apguve, iegaumēšanas stratēģijas, procesuālā atmiņa, deklaratīvā atmiņa The author of the Diploma Paper has experienced that many students struggle with memory usage to enhance English grammar acquisition. Students frequently have difficulty recalling specific factual information such as dates or rules of grammar, as well as they have a poor memory of the material, they covered earlier in the school year or last year. Pupils may also be unable to answer specific questions asked of them in class even when their parents and/ or teachers think they know the information. Therefore, memorisation strategies should be used during an English lesson to cultivate students' memory and improve the teaching-learning process. The aim of the Diploma Paper is to find out how memorisation strategies help to enhance English grammar acquisition in Form 7. The research method is a case study that involves an interview with two fellow English teachers, grammar test carried out before and after implementing memorisation strategies to enhance English grammar acquisition in Form 7, students’ questionnaires to understand pupils’ feelings towards chosen memorisation strategies and their efficiency. It was found that there are five memorisation strategies to enhance English grammar acquisition, including spaced repetition, retrieval practice, deep encoding, gesture-based learning and mnemonic strategies. Despite the outbreak of the pandemic coronavirus, the author of the Diploma Paper tried to implement discovered memorisation strategies into a distance learning environment, which was successful. Before implementing memorisation strategies in English grammar lessons, where learning about the verb tense “Present Perfect”, students’ average mark was 75%, however, after adapting and using memorisation strategies in the learning process it was 85%. As a result, their average mark was raised by 10%. Together with the data gained in the research about the strategies to enhance English grammar acquisition in Form 7, the research performed within the framework of the Diploma Paper can be used as encouragement for teachers to practise more creative and memory developing activities in the classroom. Keywords: English grammar acquisition, memorisation strategies, procedural memory, declarative memory