Vizuālās uztveres pilnveide matemātikas mācību procesā skolēniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem 3.klasē
Author
Smiļģe, Solvita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba autore, Solvita Smiļģe, izvēlējās izstrādāt darbu par tēmu „Vizuālās uztveres pilnveide matemātikas mācību procesā skolēniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem 3.klasē”. Diplomdarba mērķis ir izpētīt vizuālās uztveres traucējumus 3. klases skolēniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem un koriģēt tos matemātikas nodarbībās, izmantojot dažādus vingrinājumus. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā, balstoties uz dažādu autoru atziņām, tiek analizēta un apkopota zinātniskā literatūra par izziņas procesu īpatnībām bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem, par vizuālo uztveri un vizuālās uztveres traucējumiem, kā arī pētītas koriģējoši attīstošās darbības pamatnostādnes vizuālās uztveres pilnveidei matemātikas nodarbībās. Darba praktiskajā daļā tiek aprakstīta pētījuma norise, tiek veikts sākotnējais skolēna novērtējums, tiek atspoguļota vizuālās uztveres prasmju analīze pirms un pēc koriģējošās darbības. Koriģējoši attīstošajā posmā tiek atspoguļoti vingrinājumi vizuālās uztveres prasmju pilnveidei. Diplomdarbs sastāv no titullapas, ievada, anotācijas latviešu valodā un angļu valodā, divām daļām – teorētiskās un praktiskās daļas, nobeiguma, izmantotās literatūras un informācijas avotiem un pielikumiem. Darba apjoms ir 82 lapas, teorētiskā un praktiskā daļa 61 lapa, darbā ir 33 attēli, 8 tabulas, 14 pielikumi, 25 izmantotie literatūras un informācijas avoti. The author of the diploma thesis, Solvita Smiļģe, chose to develop a work on the topic “Improving visual perception in the mathematics teaching process for students with severe mental disabilities in Grade 3”. The aim of the diploma thesis is to research visual perception disorders in 3rd grade students with severe mental disabilities and to correct them in mathematics lessons using various exercises. The work consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part, based on the findings of various authors, analyses and compiles scientific literature on the peculiarities of cognitive processes in children with severe mental disabilities, on visual perception and visual perception disorders, as well as on corrective developmental guidelines for improving visual perception in mathematics. The practical part of the work describes the course of the research, so the visual analysis of perceptual skills before and after the corrective action. In the corrective developmental stage, exercises for the improvement of visual perception skills are reflected. The diploma thesis consists of a title page, introduction, annotations in Latvian and English, two parts - theoretical and practical, conclusions, used literature and information sources and appendices. Thesis consists of 82 pages, theoretical and practical part 61 pages, 33 figures, 8 tables, 14 appendices, 25 used literature and information sources.