dc.contributor.advisor | Šūmane, Ilze | |
dc.contributor.author | Marculāne, Liene | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2021-07-02T01:05:22Z | |
dc.date.available | 2021-07-02T01:05:22Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | 83354 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55682 | |
dc.description.abstract | Diplomdarba nosaukums ir „Rakstītprasmes attīstīšana bērniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem 4. klasē”. Pētījuma mērķis: izpētīt vieglu garīgās attīstības traucējumu specifiku un pētīt un analizēt bērnu ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem rakstītprasmi, kā arī veidus, kā to attīstīt. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz S. Tūbeles, I. Hadoņonokas, Z. Anspokas, S. Liepiņas un citu autoru atziņu apkopojumu un analīzi. Pētījuma empīriskā daļa balstās uz piecu ekspertu novērtējumiem par diplomdarba autores desmit izstrādātām aktivitātēm bērnu ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem rakstītprasmes attīstīšanai un šo novērtējumu analīzi. Diplomdarbs sastāv no 3 nodaļām. 1. nodaļā darba autore pēta un analizē garīgās attīstības traucējumu būtību, pievēršot papildus uzmanību viegliem garīgās attīstības traucējumiem, un maņu attīstību bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem. 1. Nodaļai ir trīs apakšnodaļas. 2. nodaļā tiek pētīta un analizēta rakstītprasme kā viena no valodas prasmēm. Nodaļai ir sešas apakšnodaļas. Tiek raksturots valodas jēdziens un pētītas un analizētas valodas attīstības īpatnības bērniem ar GAT. Tiek apskatīta rakstītprasme kā viena no valodas prasmēm, kā arī rakstītprasmes attīstības iespējas bērniem ar viegliem GAT. Atsevišķā apakšnodaļā (2.6.) tiek pētītas Marijas Montesori metodes rakstītprasmes apguvei. 3. nodaļā tiek apskatīts empīriskais pētījums: desmit diplomdarba autores veidotas aktivitātes rakstītprasmes attīstīšanai bērniem ar viegliem GAT 4. klasē, kā arī ekspertu novērtējuma tabula. | |
dc.description.abstract | The title of the diploma paper is „The development of the writing skills of the children with mild mental retardation in Grade 4.” The aim of the diploma paper: to study the specificity of mild mental retardation, to study and analyse the writing skills of the children with mild mental retardation, as well as the ways of developing them. The theoretical part of the diploma paper is based on the summary and analysis of the conclusions made by such authors as Tubele, Hadononoka, Anspoka, Liepina etc. The empirical part of the diploma paper is based on the five experts’ evaluation of ten activities worked out by the author of the diploma paper to develop the writing skills of the children with mild mental retardation and the analysis of this evaluation. The diploma paper consists of three chapters. In the first chapter the author of the diploma paper studies and analyses the essence of mental retardation, paying extra attention to mild mental retardation and to the development of senses for children with mental retardation. The first chapter consists of three sub-chapters. In the second chapter the writing skill as one of the language skills is being studied and analysed. The second chapter consists of six sub-chapters. The concept of the language is being characterised and the peculiarities of the development of the language of the children with mild mental retardation are being studied and analysed. The writing as one of the language skills and the opportunities of developing the writing skills of the children with mild mental retardation are being looked at. In sub-chapter 2.6. the author of the diploma paper studies the methods of language acquisition of Maria Montessori. In the third chapter the author of the diploma paper looks at the empirical research: ten activities worked out by the author of the diploma paper to develop the writing skills of the children with mild mental retardation in Grade 4 and the table of experts’ evaluations. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pedagoģija | |
dc.subject | rakstītprasme | |
dc.subject | garīgās attīstības traucējumi | |
dc.subject | viegli GAT | |
dc.subject | sākumskola | |
dc.subject | valodas traucējumi | |
dc.title | Rakstītprasmes attīstīšana bērniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem 4. klasē | |
dc.title.alternative | The development of the writing skills of the children with mild mental retardation in Grade 4 | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |