• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolēnu mācību sasniegumu vērtēšana - pašnovērtējumu veicinošs elements datorikā 7.klasē

Thumbnail
View/Open
299-83394-Pole_Saiena.Elija_sp17055.pdf (931.3Kb)
Author
Pole, Šaiena Elija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Mihno, Linda
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījuma mērķis ir izvērtēt summatīvā vērtējuma, kā skolēna pašnovērtējuma prasmju attīstību veicinoša elementa, izmantošanas iespējas un izstrādāt ieteikumus summatīvā vērtēšanas procesa pilnveidošanai. Diplomdarba teorētiskajā daļā aplūkota informācija par vērtēšanas procesa ietekmi uz mācību procesu. Skolēna mācību motivāciju un pašnovērtējumu, kā arī izvērtēta formatīvā un summatīvā vērtējuma nozīme un ietekme. Pētījumā noskaidrots, ka summatīvās vērtēšanas procesu pielāgojot formatīvajam vērtējumam, tiek uzlabota skolēnu izpratne par summatīvā vērtējuma veidošanās būtību un nozīmi. Ar summatīvo vērtējumu iegūto informāciju iespējams izmantot skolēna pašnovērtējuma prasmju veicināšanai.
 
This study aims to assess the possibilities of using the information gathered in summative assessments as a contributing element to the development of student's self-assessment skills and to develop recommendations to improve the overall summative assessment process. The theoretical part of the study includes an overview of the impact that assessment process can have on the learning process, pupils' motivation and self-assessment, as well as an evaluation of the relevance and impact of the formative and summative assessments. The study shows that adapting the summative assessment process to be more like formative assessment, improves the students understanding about the nature and relevance of summative assessment. The information obtained through summative assessment can be used to develop self-assessment skills of the student.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55690
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV