Skolēnu mācību sasniegumu vērtēšana - pašnovērtējumu veicinošs elements datorikā 7.klasē
Author
Pole, Šaiena Elija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Mihno, Linda
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis ir izvērtēt summatīvā vērtējuma, kā skolēna pašnovērtējuma prasmju attīstību veicinoša elementa, izmantošanas iespējas un izstrādāt ieteikumus summatīvā vērtēšanas procesa pilnveidošanai. Diplomdarba teorētiskajā daļā aplūkota informācija par vērtēšanas procesa ietekmi uz mācību procesu. Skolēna mācību motivāciju un pašnovērtējumu, kā arī izvērtēta formatīvā un summatīvā vērtējuma nozīme un ietekme. Pētījumā noskaidrots, ka summatīvās vērtēšanas procesu pielāgojot formatīvajam vērtējumam, tiek uzlabota skolēnu izpratne par summatīvā vērtējuma veidošanās būtību un nozīmi. Ar summatīvo vērtējumu iegūto informāciju iespējams izmantot skolēna pašnovērtējuma prasmju veicināšanai. This study aims to assess the possibilities of using the information gathered in summative assessments as a contributing element to the development of student's self-assessment skills and to develop recommendations to improve the overall summative assessment process. The theoretical part of the study includes an overview of the impact that assessment process can have on the learning process, pupils' motivation and self-assessment, as well as an evaluation of the relevance and impact of the formative and summative assessments. The study shows that adapting the summative assessment process to be more like formative assessment, improves the students understanding about the nature and relevance of summative assessment. The information obtained through summative assessment can be used to develop self-assessment skills of the student.