Skolotāju darbs digitālajā mācību vidē ārkārtējās situācijas laikā
Author
Burenkovs, Ivans
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ozola, Antra
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Saistība ar ārkārtējo situāciju, izglītības sistēmas pārstāvji visā pasaulē ir saskārušies ar nopietnu izaicinājumu nodrošināt vienmērīgu pāreju uz attālināto mācību režīmu. Pētījuma mērķis ir noskaidrot skolotāju attieksmi pret izmaiņām Latvijas skolās un mācību procesa digitalizāciju. Konkrētāk, tiks pētīts, kādus digitālos rīkus skolotāji izmantoja, lai padarītu mācību procesu saistošāku skolēniem ārkārtējās situācijas laikā. Lai pārbaudītu hipotēzi, ka ārkārtējā situācija pozitīvi ietekmēja Latvijas izglītības sistēmas digitalizāciju, tika izmantota kvantitatīvā pētījumu metode, kura tiek nodrošināta ar elektroniskās aptaujas palīdzību. Anketēšana tika veikta dažādu izglītības līmeņu un vecumu skolotājiem dažādās izglītības iestādēs. Lielākā daļa no tiem strādā privātajās izglītības iestādēs. 31 skolotājs tika sadalīts divās vecuma grupās: 14 skolotāji, jaunāki par 40 gadiem, tika iedalīti pirmajā vecuma grupā un 16 skolotāji, vecāki par 40 gadiem, tika iedalīti otrajā vecuma grupā. Iegūtie rezultāti liecina, ka ārkārtējā situācija būtiski neietekmēja Latvijas izglītības sistēmas digitalizāciju. Due to COVID-19 pandemic, education systems worldwide faced a serious challenge of ensuring a smooth transition to learning in an online environment. This study aims to investigate teachers’ attitude towards the changes in Latvian schools and the digitalisation of the learning process. Specifically, it investigates what digital tools were commonly used by the teachers to make the learning process more engaging for the learners during the emergency. To test the hypothesis that the emergency had a positive effect on the digitalisation of Latvian education system, a quantitative research method was used by means of an online survey. The survey was conducted for teachers of different education levels and ages in different educational institutions, most of whom work in private educational institutions. 31 teachers were divided into two age groups: 14 teachers below or equal to 40 years old were assigned to the first age group, and 16 teachers over 40 years old were assigned to the second age group. The findings showed that the pandemic had little or no effect on the digitalisation of Latvian education system.