• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Identitātes attīstības posmi jauniešiem, identitātes distress un karjeras lēmumu pieņemšanas grūtības

Thumbnail
View/Open
299-83507-Mezale_Sintija_sm19052.pdf (353.0Kb)
Author
Mežale, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sebre, Sandra Beatrice
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Šī maģistra darba mērķis bija noskaidrot, vai pastāv saistības identitātes attīstības posmiem, identitātes distresam un karjeras lēmumu pieņemšanas grūtībām jauniešu vecuma grupā, kā arī, kā atšķiras šie konstrukti meiteņu un zēnu grupās. Pētījuma izlasi veidoja 104 respondenti, vecumā no 16 līdz 19 gadiem, kuri ir 10. – 12. klašu vispārizglītojošo iestāžu skolnieki. Lai noskaidrotu, vai un kādas sasitības pastāv starp šiem mainīgajiem lielumiem, tika izmantota Identitātes distresa aptauja (Identity Distress Survey; Berman, Montgomery and Kurtines, 2004); un divas aptaujas, kas tika adaptētas šī maģistra darba ietvaros: Identitātes attīstības skala (The Dimensions of Identity Development Scale, Luyckx, Schwartz, Berzonsky & Soenens, 2008); Karjeras lēmumu pieņemšanas grūtību anketa (Career Decision Difficulties Questionnaire, CDDQ, Gati, Krausz, and Osipow, 1996). Šis pētījums parāda, ka, pirmkārt, pastāv nozīmīgas pozitīvas saistības identitātes distresam ar informācijas trūkumu, nekonsekventu informāciju, un KLG (karjeras lēmumu pieņemšanas grūtībām) kopumā. Otrkārt, identitātes distress pozitīvi korelē ar ruminatīvās meklēšanas attīstības posmu. Treškārt, identificēšanās ar izvēlēm un padziļinātas izvēles izpētes attīstības posmiem ir būtiskas negatīvas saistības ar visām trīs KLG kategorijām – gatavības trūkumu, nekonsekventu informāciju un informācijas trūkumu. Ruminatīvās meklēšanas attīstības posmam ir pozitīvas saistības ar informācijas trūkumu,nekonsekventu informāciju un KLG kopumā. Nodošanās izvēlētajiem mērķiem posms ir nozīmīgi negatīvi saistīts ar informācijas trūkumu, nekonsekventu informāciju un KLG kopumā. Tāpat nozīmīgas negatīvas saistības ir starp identificēšanos ar izvēlēm un KLG kopumā. Ceturtkārt, meitenes uzrādīja nozīmīgi augstākus identitātes distresa, informācijas trūkuma un KLG kopumā rādītājus, kā arī ruminatīvās meklēšanas posma rādītājus nekā zēni.
 
The aim of this study was to explore the connection between stages of identity development, identity distress and difficulties in career decision making in adolescents, as well as how these constructs differ between the sexes. The sample of the study consisted of 104 respondents from the ages 16 to 19, who are students in 10-12 grade in general education institutions. The Identity Distress Survey (Berman, Montgomery and Kurtines, 2004) as well as two other surveys- The Dimensions of Identity Development Scale (Luyckx, Schwartz, Berzonsky & Soenens, 2008); and Career Decision Difficulties Questionnaire (CDDQ, Gati, Krausz, and Osipow, 1996), were used in order to find the connection between these variables. The results show, firstly, a positive and statistically significant correlation between identity distress, lack of information, inconsistent information, and career decision making difficulties overall. The results also show that identity distress has a positive correlation with the ruminative exploration stage of development. Next- the development stages “identification with commitment” and “exploration in depth” have a negative, significant connection with all three categories of career decision making difficulties- lack of readiness, inconsistent information and lack of information. The ruminative exploration stage of development has a positive connection with lack of information, inconsistent information and CDMD overall. The commitment making stage has a significant and negative correlation with lack of information, inconsistent information and CDMD overall. There is also a negative and significant connection between identifying with choices and CDMD overall. Lastly, girls scored significantly higher in identity distress, lack of information, CDMD altogether and the ruminative exploration stage.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55718
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV