• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Projekta darbs kā skolēnu sadarbības prasmju veicinātājs sociālo zinību stundās 6.klasē

Thumbnail
View/Open
299-83671-Eglite_Sanda_se20070.pdf (770.2Kb)
Author
Eglīte, Sanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore ir Latvijas Universitātes pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes studente Sanda Eglīte. Diplomdarbs ir par projekta darbu kā sadarbības prasmju veicinātāju sociālo zinību stundās 6.klasēs. Sadarbības prasmēm ir ļoti būtiska loma cilvēka dzīves attīstībā un karjeras izaugsmē, tāpēc ļoti svarīgi šīs prasmes skolēniem mācīt jau skolā, pielietojot atbilstošas mācību metodes. Diplomdarba empīriskā pētījuma mērķis ir noskaidrot kā mainās skolēnu sadarbības prasmes projekta darba izstrādes gaitā. Pētījumā iegūtie rezultāti apstiprina, ka projekta darba izstrādes laikā var tikt uzlabotas skolēnu savstarpējās sadarbības prasmes, pie nosacījuma, ka skolēniem ir skaidri saprotami projekta darba izpildes uzdevumi, mērķi un sasniedzamie rezultāti. Diplomdarbs sastāv no 49 lappusēm, 13 attēliem, 2 tabulām un 5 pielikumiem.
 
The author of the thesis is Sanda Eglīte, the student of the Faculty of Education, Psychology and Art of the University of Latvia. The topic of the diploma thesis is project work as a means for developing student cooperation skills during social science lessons in grade 6. Cooperation skills play an important role in one’s personal and professional development, it is therefore essential that students are taught the said skills already in school by applying suitable methodology. The aim of the empirical study of the diploma thesis is to establish how student cooperation skills change during the development of the project work. The results of the study confirm that student mutual cooperation skills may be improved during the development of the project work, as long as the students have been clearly instructed on the tasks, aims and objectives of the project work. The diploma thesis consists of 49 pages, it includes 13 images, 2 tables and 5 appendices.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55747
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV