Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorMorozova, Anna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:05:33Z
dc.date.available2021-07-02T01:05:33Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other84056
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55769
dc.description.abstractMaģistra darbu izstrādāja Latvijas Universitātes Vispārīgās pedagoģijas specialitātes maģistratūras 2. kursa studentes Anna Morozova un Ņina Stepanova. Darba tēma – “ABA metožu izmantošana uzvedības problēmu mazināšanai pirmsskolā iekļaujošās izglītības kontekstā”. Darba mērķis – teorētiski pamatot un zinātniski pārbaudīt izvirzīto hipotēzi: uzvedības problēmas tiek mazinātas pirmsskolas vecuma bērniem, ja skolotāju darbā tiek izmantotas lietišķās uzvedības analīzes metodes (ABA – Applied Behavior Analisys). Maģistra darba teorētiskajā daļā analizēts iekļaujošās izglītības jēdziens un filozofija līdztekus agrīnās iekļaušanas pamatiem un pedagogu kompetenču jautājumiem iekļaujošā izglītībā. Tālāk uzmanība tika pievērsta uzvedības jēdzienam un tās veidošanas faktoriem, izpētītas uzvedības funkcijas. Padziļināti tika pētīts lietišķās uzvedības analīzes jēdziens un metodes. Darba empīrisko daļu veido divas nodaļas: skolotāju aptauju analīze un konkrēta gadījuma analīze. Pedagogu aptauju mērķis bija noskaidrot uzvedības problēmas bērniem, ar kurām ikdienā strādā pedagogi, kā arī izzināt uzvedības problēmu risinājumus, ko izmanto pedagogi. Gadījuma analīzē tika skatīts viena bērna ar uzvedības problēmām iekļaušanās gadījums, kur pamatjautājums ir: kādas uzvedības korekcijas metodes var veiksmīgāk izmantot, lai iekļautu bērnu pirmsskolas grupu darbībā. Maģistra darba mērķis ir sasniegts, izvirzītie uzdevumi ir izpildīti, izvirzītā hipotēze tika apstiprināta.
dc.description.abstractThe work was created by Anna Morozova and Nina Stepanova, 2nd year students of the General Pedagogy specialty of the University of Latvia. The topic of the thesis is “The use of ABA methods to reduce behavioural problems in pre-school in the context of inclusive education”. The aim of the work is to prove theoretically and scientifically prove the hypothesis: behavioral problems of the preschool children can be reduced if Applied Behavior Analysis (ABA) methods are being used in teacher’s work. In the theoretical part of the Master’s thesis the concept and the philosophy of inclusive education is being considered along with the basics of early inclusion and issues of pedagogical competences in inclusive education. Further attention was paid to the concept of behavior and the factors of its formation, the functions of behavior. In the theoretical part, the concept and methods of Applied Behavior Analysis were considered. The research part consists of two sections: analysis of surveys for teachers and case analysis for one child. The aim of the surveys was to find out the behavioral problems of children that teachers face on a daily basis, as well as to find out the solutions to the behavioral problems used by the teachers. The case study was about inclusion of a child with behavioral problems, where the main question was “what behavioral correction methods are more effective to include the child in the activities of the preschool group”. The goal of the master’s thesis has been achieved, the set tasks have been fulfilled and the set hypothesis has been confirmed.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectABA
dc.subjectlietišķā uzvedības analīze,
dc.subjectuzvedība
dc.subjectuzvedības problēmas
dc.titleABA metožu izmantošana uzvedības problēmu mazināšanai pirmsskolā iekļaujošās izglītības kontekstā
dc.title.alternativeThe Use of ABA Methods To Reduce Behavioural Problems in Pre-school in the Context of Inclusive Education
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record