Mācību satura un valodas integrēta apguve (CLIL) vidusskolā
Author
Millers, Fēlikss Sandis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs “Mācību satura un valodas integrēta apguve (CLIL) vidusskolā” izstrādāts ar mērķi izpētīt mācību saturu un valodu apguvi vidusskolā un, balstoties uz CLIL metodi, izstrādāt mācību stundu paraugus integrētai valodas un satura apguvei. Teorētiskās literatūras analīzes rezultātā tika definēta daudzvalodības nozīme izglītībā, kā arī tika raksturota CLIL metode un tā iekļaušana mācību satura un valodu apguves procesa nodrošināšanai vidusskolā. Empīriskajā pētījuma daļā tika izveidoti mācību stundu paraugi integrētai valodu apguvei un apkopoti aptaujas rezultāti par vidusskolas skolēni pieredzi saistībā ar valodu apguvi un starppriekšmetu saiknes esamību, organizējot mācību satura apguvi. Rezultātā tika secināts, ka pēc izstrādāta parauga ir iespējams izveidot mācību stundu plānus, integrētai valodu un satura apguvei. Pēc aptaujas rezultātiem tika secināts, ka vidusskolas skolēni augstu vērtē svešvalodu zināšanas, to nepieciešamību, un saredz tām izmantošanas iespējas nākotnē, kā arī mācību procesa organizācijā saskata uzlabojumus. Master’s thesis on “Integrated Learning and Languages (CLIL) in Secondary School” was designed to research the content and language acquisition in secondary school and based on the CLIL method, to develop lesson plans for content and language integrated learning. The theoretical literature analysis identified the importance of multilingualism in education and described the CLIL method and its inclusion in the process of teaching content and learning languages in secondary school. The empirical part of the study established lesson plans for integrated language learning and compiled the results of a survey on the experience of secondary school students in terms of language learning and the existence of cross-curricular links when organising learning process. As a result, it was concluded that, following an established model, it was possible to create lesson plans for content and language integrated learning purposes. The results of the survey concluded that secondary school students are highly appreciating the knowledge and necessity of foreign languages and see their potential in the future, and that there are still improvements in the organisation of the learning process.