Grupēšanas principu ietekme uz lietotāja pieredzi tīmekļa vietnēs
Author
Tumans, Georgs
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Nozīmīga loma pozitīvas tīmekļa vietnes lietotāja pieredzes veidošanā ir tam, cik ātri saskarnēs ir atrodamas vajadzīgās funkcijas un elementi jeb vizuālās meklēšanas efektivitātei, kas ir svarīgs cilvēka vizuālās uztveres process. Šo procesu ievērojami ietekmē tas, vai elementi uztvertajā stimulā ir grupēti, tomēr eksistē dažādi principi, pēc kuriem uztvere šo grupēšanu var veikt. Lai noskaidrotu, kurš no grupēšanas principiem ir piemērotākais tīmekļa vietņu lietojumam (un vai vispār starp tiem ir kāda atšķirība), tika veikts praktisks pētījums, salīdzinot trīs grupēšanas principus un mērot dalībnieku vizuālās meklēšanas ātrumu dažādās saskarnēs, kurās piemēroti šie trīs principi. Veicot iegūto rezultātu analīzi, tika noskaidrots, ka grupēšanas principa izvēlei tiešām ir nozīme un ka grupēšana pēc kopēja apgabala un tuvuma ir efektīvāki paņēmieni, kas nodrošina labāku lietotāja pieredzi, salīdzinot ar grupēšanu pēc krāsas līdzības. Visual search efficiency, an important human perception process, plays an important role in providing positive user experience in websites. It is noticeably improved by grouping similar web page elements together, however, several principles exist, how this type of grouping is done in our perception. To find the best and most appropriate grouping principle for website use (and determine whether they have differing effect on UX at all), a practical research was conducted by measuring visual search times for pages utilizing three different grouping principles. Result analysis shows that different grouping principles do indeed have different effect on the UX and that grouping by common area and proximity are both good choices and provide better experience compared to grouping by colour similarity.