Stereometrijas apguves programmatūras izstrāde pēc TPACK ietvara
Author
Bartušēvica, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs “Stereometrijas apguves programmatūras izstrāde pēc TPACK ietvara” saistīts ar programmatūras izstrādi vidusskolas matemātikas stereometrijas temata apguvei. Izstrādājamais atbalsta rīks nodrošinātu skolēniem pilnvērtīgas telpisko objektu vizualizācijas ar intuitīvu lietotāja saskarnes risinājumu. Valsts Izglītības Satura centrs (VISC) skolēniem stereometrijas temata apguvei piedāvā izmantot trīs dažādus atbalsta rīkus: (a)MathIsFun, (b)Geogebra.org, (C)Uzdevumi.lv. Lai gan piedāvātie rīki piedāvā plašu funkcionalitāti un iekļauj skolēniem nepieciešamos mācību materiālus, to lietotāja saskarnes risinājums nav pietiekoši intuitīvs gala lietotājiem, kas tika pētnieciski notestēts kursa darba “Rīka izstrāde un testēšana stereometrijas jēdzienu apguvei” ietvaros. [1] Bakalaura darbā apskatītas VISC piedāvāto rīku saskarņu galvenie trūkumi un izstrādāti risinājumi intuitīvākai un gala lietotājiem atbilstošākai saskarnes ieviešanai, lai veicinātu pozitīvāku skolēnu un skolotāju lietotājpieredzi. Darbs iekļauj teorētisku prasību un iespējamo risinājumu apskatu, kā arī pētījumu ar A/B testēšanu. Bakalaura darba mērķis ir izstrādāt vadlīnijas un rekomendācijas stereometrijas apguves programmatūras izstrādei skolēniem, kas nodrošinātu pilnvērtīgāku temata apguvi. The bachelor's thesis "Development of stereometry acquisition software according to TPACK framework" is related to the development of software for the acquisition of stereometry in high school mathematics. The development of this tool would provide students with a full-fledged visualization of spatial objects with an intuitive user interface solution. The National Center for Education (NCE) offers students three different support tools for learning the topic of stereometry: (a) MathIsFun, (b) Geogebra.org, (C) Uzdevumi.lv. Although the offered tools provide a wide range of functionality and include the necessary learning materials for students, their user interface solution is not intuitive enough for end users, which was research tested in the course work “Development and testing of a tool for learning the concepts of stereometry for high school students”. [1] The bachelor's thesis addresses the main shortcomings of the tool interfaces offered by the NCE and develops solutions for a more intuitive and end-user-friendly interface implementation to promote a more positive user experience for students and teachers. The work includes an overview of theoretical requirements and possible solutions, as well as a study with A / B testing. The bachelor's thesis aims to develop guidelines and recommendations for the development of stereometry learning software for students, which would ensure a more complete acquisition of the topic.