• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tiešsaistes materiālu izstrāde darbības vārdu laika, aspekta un kārtas apguvei

Thumbnail
View/Open
306-81991-Slisans_Helmuts_hs17014.pdf (1.755Mb)
Author
Slišāns, Helmuts
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Farneste, Monta
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Līdz ar pāreju no klātienes uz tiešsaistes nodarbībām 2020. gada pavasarī, vidusskolu skolotājiem ir bijis jāmāca darbības vārda laiki, aspekti un kārtas interneta vidē. Darba mērķis bija izstrādāt tiešsaistes materiālus darbības vārdu laika, aspekta un kārtas apguvei vidusskolu skolēniem. Pētījuma metode bija situācijas izpēte. Datu vākšanas rīki bija iepriekšēja testēšana un testēšana pēc izstrādāto materiālu mācīšanās. Pētījuma dalībnieki bija trīspadsmit 12. klases skolēni, kuri mācījās kādā ģimnāzijā Rīgā. Lielākā daļa skolēnu ieguva augstākus rezultātus pēc ar datora palīdzību izstrādāto materiālu mācīšanās, lai gan tikai pieci dalībnieki demonstrēja vismaz desmit procentu uzlabojumu zināšanās. Iespējams, ka tikai tie skolēni, kuri bija motivēti, bija rūpīgi apguvuši doto teoriju.
 
With the switch to online classes in spring 2020, secondary school teachers have had to teach tense, aspect and voice forms of the verb through the internet. The goal of the paper was to develop online materials for improving the knowledge of tense, aspect and voice forms of the verb for secondary school students. The method of the research was a case study. The data collection tools were a pretest and a posttest. The participants of the study were thirteen 12th grade students studying at a gymnasium in Riga. Most students achieved higher scores after studying the materials developed with the help of computer assisted language learning (CALL), although only five participants demonstrated an improvement in knowledge of at least ten percent. It is possible that only the students who were motivated had studied the theory thoroughly.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56002
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV