• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Valodas lietojums lietišķajās prezentācijās

Thumbnail
View/Open
306-82255-Skrindevska_Olga_os17034.pdf (598.2Kb)
Author
Skrindevska, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Apse, Vineta
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Valodas lietošanas māksla ir vērtīga svarīgās biznesa sarunās, kā arī biznesa prezen-tācijās. Valodas lietošana ir līdzeklis, kas palīdz reklamēt produktu un uzņēmumu. Bakalaura darba mērķis ir analizēt valodas līdzekļu izmantošanu, produkta vai uz-ņēmuma prezentācijās, pievēršot uzmanību valodai, kas tiek izmantota gan slaidos, gan runā. Empīriskajā daļā tika atlasītas desmit dažādu runātāju lietišķās prezentāci-jas. Izmantotā pētījuma metode ir gadījumu izpēte. Rezultāti atspoguļoja, ka analizē-tajās lietišķajās prezentācijās bija izmantoti saīsinājumi personas vietniekvārdi, reto-riski jautājumi, kā arī saistvārdi.
 
The use of language is important in business presentations as that is the means that helps to promote the product and the company. The aim of the Thesis is to analyse the use of language means in business presentations during a product or company presentation, paying attention to the language used both on the slides and in speeches. Ten business presentations by different speakers were selected for the analysis. The applied research method is a case study. The results showed that the analysed business presentations contained contractions, personal pronouns, rhetorical questions and signaling transitions.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56015
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV